F
Fitness
När jag tränar dressyr rider jag nästan enbart galopparbete, men övergångar, tempoväxlingar, enkla byten mm. Det blir inte mycket trav alls. Kan det ha några negativa effekter?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hur lyckas man rida 5-metersvolt i full galopp
Jag vet inte..men jag undrar varför du bara rider galopp? För mig kan det nog nästan bli tvärtom ibland
Det enda negativa jag kan komma på är väl att om (vilket jag antar att du inte har) om man har lite svårt för travarbetet, jobba hästen rätt osv.. att man inte tränar så mkt på det
Mycket klokt och enligt mig helt korrekt!!Till trådskaparen:
Personligen tycker jag att traven är väldigt bra för att öka styrkan i ryggen och galoppen bra för att öka styrkan i bakdel. Traven är oftast bättre att jobba med rakriktningen i, men galopp blir ju lite rakriktande per automatik om man rider i bägge varven och speciellt om man lägger till den förvända galoppen. Men det beror ju mycket på hästen och vad den har lätt respektive svårt för. I övrigt håller jag med som någon annan sa att ensidigt arbete aldrig är bra i längden.
När jag tränar dressyr rider jag nästan enbart galopparbete, men övergångar, tempoväxlingar, enkla byten mm. Det blir inte mycket trav alls. Kan det ha några negativa effekter?
Jag har svårt att sitta ner och jobba i traven eftersom han har så stor trav. Det är nog den största anledningen.