Men du, hur kan det vara ett personligt påhopp att påtala att man inte håller med om någons åsikt? Och att åsikten inte är allmängiltig? Jag talar inte om
@athena_arabians , jag kommenterar hennes åsikt. Jag försöker alltid skilja på sak (här åsikt) och person just för att inte hoppa på någon och det är höst medvetna val. Det blir ibland lite formellt skrivet som här, för att göra det tydligt. Det blir problematiskt med diskussionsform där det ses som påhopp att påtala att man inte delar någon åsikt, det blir inte mycket till debatt. Jag lindade inte in mina ord som jag ibland gör, du kanske reagerade på det?
Sen för framtiden, när man citerar tar man med hela stycket som är relevant, i synnerhet när det är så kort. Vill du betona en viss bit så feta den och påpeka att det är din fetning. Gör man som du gjorde och väljer ut en bit utan sammanhang så visar man vad man själv vill inte vad den man citerar har för intentioner. Då kan man visa vad som helst. En som citerade mig klippte bort halva meningen så den fick motsatt betydelse och kritiserade mig för att jag vad jag tyckte (alltså motsatsen till det jag egentligen tyckte). Nu var det långt ifrån det du gjorde men du kanske ser poängen.