Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men herregud. Vi kan rimligen inte behöva en tråd till om att folk inte vågar skriva på Buke. Och framförallt inte i en tråd om ett annat ämne. Starta en ny tråd om ni vill diskutera elitism eller skriv i den befintliga.
Edit: och ursäkta att jag blåste en säkring men vid någon punkt bör vi väl gå vidare i livet.
/älskar Paradise Hotel
Du hänger inte med, den delen är utbruten och flyttad till Buke-forumet.
En stor faktor är även att tråden handlar om
Sämsta boken man LÄST och inte vad är DÅLIG littereatur.
Något har ju ändå fått en att läsa boken. Man har varit nyfiken och velat ta del av den.
Det vore helt annat om någon sa "folk som läser sån skit måste vara dumma i huvudet"
@Hyacinth kanske också skall fundera lite på hur hon skriver i allmänhet.Jo, jag tycker en utbrytning var lämplig, dock tycker jag även att du och @niphredil skall fundera på att försöka vara lite trevligare mot andra användare i största allmänhet.
Hon skrev det inlägget i den ursprungliga tråden .Men det var Gunnar som bröt ut den så då måste den vara nödvändig.
Och jag säger att har man minsta lilla empati kan man se att dissa någons favoritbok kan göra ordentligt ont. Det gör absolut att den personen med största sannolikhet inte vill delta i tråden. Kanske kan tråden upplevas som tämligen elitistisk tom.
JAG tar inte åt mig om någon dissar mina böcker. Men är det så himla svårt att se att det finns personer som faktiskt mår dåligt och blir ledsna av det?! Jag tycker mig komma ihåg ett sabla liv om hur folk skulle inkluderas, inte uppleva trådar som otillgängliga och elitistiska.
Tråden är inte det minsta elitistisk.
Ja folk kan ta illa vid sig av allting, det går inte att undvika det, det blir inga trådar kvar om man ska ha det i baktanken. Det är inte så att det är särskilt många som tar illa vid sig av en sådan sak även om det säkert finns någon. Dock är det mycket lätt att undvika tråden om man nu inte vill se sin favoritförfattare dissad så det är inte direkt problematiskt.
Rubriken är ju tydlig om vad det handlar om så vet man att ämnet är känsligt för en själv så är det lätt att undvika just den tråden. Så löser iallafall jag den typen av problem. Hittar jag en tråd om saker som får mig att må dåligt så låter jag bli att läsa dem.Men hur kan man se att ens favoritförfattare blir dissad om man inte läser tråden?
Rubriken är ju tydlig om vad det handlar om så vet man att ämnet är känsligt för en själv så är det lätt att undvika just den tråden. Så löser iallafall jag den typen av problem. Hittar jag en tråd om saker som får mig att må dåligt så låter jag bli att läsa dem.
Men hur kan man se att ens favoritförfattare blir dissad om man inte läser tråden?
Det skulle bli lite kul.Ska man lösa det genom att lägga dissningen i en spoiler kanske?
Jag förstår din synvinkel till viss del, speciellt när du vidareutvecklar den. Ibland är jag själv för fåfäng för att tala om min faiblesse Elizabeth George och andra deckare i litteraturvetenskapliga sammanhang, och jag har undvikt att läsa en roman som är författad av en person från min hembygd - för att baserat på det jag hört om den så skulle jag inte kunna låta bli att såga den, om den kom på tal. Men här påvisas ju en rätt salig blandning av vad som anses vara högt och lågt, dvs. tycker jag inte att det är en så dräpande stämning. Upplever att det till viss del är så inom litteraturvetenskapen också, även om det såklart förekommer en del snobberier så finns det ett rätt stort utrymme för analyser av litteratur från olika genrer, det är ju rentav positivt för det har redan skrivits så mycket om alla klassiker.
Bra, då kan alla som stört sig på tonen i VGV-trådarna låta bli att öppna dem.
Det skulle bli lite kul.
Så det är VGV det här handlar om? Det tänkte jag hela tiden, och nu gör du det ju tydligt för de flesta. Ska du eller ni fortsätta bearbeta VGV-traumat i en massa orelaterade trådar så sänker ni ju stämningen totalt.Bra, då kan alla som stört sig på tonen i VGV-trådarna låta bli att öppna dem.
Nej dessa två inlägg var inte kul.Det skulle bli lite kul.