Neeeej!! Detta fick ju inte hända.. Hittade fostret i hagen.. :(

Sv: Neeeej!! Detta fick ju inte hända.. Hittade fostret i hagen.. :(

Fick du bilderna på damen förresten?? Hon har redan blivit tjockare:D
Naaw...klia tjockisen från mig också :D

Men usch, fy vad ledsen jag blir för din skull :(.
Håller tummarna för att allt går bra för de andra!

Tack för tummhållningarna:laugh:

Hi hi pinsamt vet ju inte vem du är men måste ju fråga, va det kanske du som visade henne??? Såg att du bodde neråt där:D

nej, vet har inte undersökt henne än. de tyckte inte att de var någon ni de förren om en månad, men jag är helt förvirrad, de säger att de kan ligga kvar i henne och vara dött. jag har aldrig varit med om att mitt sto har kastat innan (har bara fött upp 1 föl innan) så jag är inte säker men vewt trodde att de var kastat:S

Jag skulle få psykbryt på veterinären och tvinga honom/henne att masa sig dit på en gång! det kan lika gärna vara något helt annat som hänt!

Skickar tröstkramar, jättetråkig, jag vet hur det känns.
Fick själv en sen kastning i år en månad innan planerad fölning som visade sig vara abortvirus, antar att man kan utesluta det med din eftersom fölet ej såg ut som det skulle.
Hoppas att stoet är OK i alla fall och att det går bra med de andra två.

ush vad tråkigt:(

Vi förlorade våran ena förra året, verkligen jätte tråkigt!

tröstkram

nej, vet har inte undersökt henne än. de tyckte inte att de var någon ni de förren om en månad, men jag är helt förvirrad, de säger att de kan ligga kvar i henne och vara dött. jag har aldrig varit med om att mitt sto har kastat innan (har bara fött upp 1 föl innan) så jag är inte säker men vewt trodde att de var kastat:S

Du kan inte ringa ngn annan veterinär som kan komma dit o ultraljuda och undersöka henne? Jag tycker inte att du ska vänta en månad! Jag skulle inte ge mig:devil: Försök o få tag på en annan veterinär som kan hjälpa dig.

Nej usch vad hemskt!! Stackare..Hade du vaccinerat?

Ja nej veterinären trodde inte att det skulle va abortvirus eftersom den va missbildad.

Stoet mår finemang som tur är :) jag hade inte märkt någonting ifall jag inte hade hittat fostret.

Kul då ska jag ge henne en rejäl klapp:D Magen börjar öka på:angel:

Hon kom ihop sig med ledarstoet på en gång, oj vad ranghög hon är, men absolut inte dum utan väldigt sjysst.
Dom är inte riktigt färdiga än dom två, i förrgår rök dom ihop igen. Men tror att Faryna kommer ta över, alla andra damerna gav sig direkt efter 5 minuter.

Det stöddigaste lilla stoet som har härskat under ledarstoet och kört med alla dom andra, hon va framme direkt och försökte sätta Faryna på plats men hon flydde reträtt direkt och stod 1 mm ifrån ledarstoet hela kvällen hon vek ej ifrån hennes sida en sekund:rofl:
Hon är skitfeg egentligen så det va bra att hon fick en till som sätter henne på plats:D

Tack så mkt!

Usch trist för er med
icon_cry.gif

Ja, stoet var vaccinerat mot abortvirus, vaccinet skyddar till ca 70%

Enda trösten är att enligt SVA så har man aldrig sett att ett sto kastat två gånger i abortvirus, även om de själva ej blir immuna någon längre period om de haft det.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 612
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 417
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 535
Senast: Efwa
·
Hästvård Bakgrund/problem 1: Jag har en ponny som vi köpte för 4,5år sedan. Efter ett halvår blev han allt mer stressad i hoppningen så vi tog...
Svar
5
· Visningar
1 558
Senast: PygmyPuff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka