Neeeej!! Detta fick ju inte hända.. Hittade fostret i hagen.. :(

korneva

Trådstartare
Nej nej nej.....:cry:

Jag har hittat en död liten liten fölis i hagen:cry::cry::cry:

Och det va en rejäl slump för att hitta nåt sånt i den stora hagen är ju som att hitta en nål i en höstack. Så tur i oturen egentligen..

Tror mig veta vilket sto som kastat när jag kollade på nätet hur stora fostrena ska vara vid olika månader. Stoet va en aning lite lite lite kladdig bak oxå.. Dom andra två ligger 1,5 månad före o deras foster skulle va större dåifall.

Lillbebis saknade sin högra bakkota och hov. Tur att naturen har sin gång och att hon kastade nu än senare.

Jaha av 4 tänkta föl blir det om inget mer händer 2 st. Hoppas nu dessa två får va kvar o födas friska.

Ja detta är ett lotto. Än så länge har jag fått betala ca 30 000 kr i sjön.

Bra början på min avelskarriär, men det är väl sånt man får räkna med har jag efter mkt deppande kommit fram till.. men oj oj oj vad det svider i plånboken.. går ju nästan i konkurs direkt..

Så nu har jag talat om för bebisarna i magen att dom måste bli nåt alldeles alldeles extra..

Nu väntar jag på veterinären, SUCK...

Sv: Neeeej!! Detta fick ju inte hända.. Hittade fostret i hagen.. :(

Nej usch vad jag lider med dig..:cry:
En riktig mardröm ju! Hur långt in i dräktigheten var det?

nej, vad trakigt, usch, men som du sager , naturen har sin gang och battre nu an senare, men vad ledsamt for dig....Hoppas att dom kvarvarande blir suuper hastar, lycka till
Anna

Ush, stackare! *tröstkramar*

Det löser sig nog, de två fölen som är kvar lyssnde förhoppningsvis på din önskan och ser till att bli något speciellt. :)

Fy, vad trist. Jag lider med dig.

Två av våra fyra ston har nu också förlorat sina foster. Samtliga var tidigare under säsongen konstaterade dräktiga på 90 dygn. Misstänkte på sista tiden att inte allt var som det skulle. Vetrinären bekräftade misstankarna.
Visst känns det för :devil:-ligt, både ekonomiskt och alla förväntningar som man hade. Jag har iofs haft flyt tidigare säsonger, med ston som tar sig med en gång, bra dräktigheter och lätta fölningar. Det var väl min tur nu....

Skickar tröst och styrkekramar!!

Tack för omtanken:)

Hon va på väg in i 4e månaden nästan.

Men att fostrena växer så fort egentligen för det va ju en liten liten fölis, trodde faktiskt att dom skulle va mindre o inte så utvecklade som dom faktiskt är.

Prisma och lovelylace: Tack för era snälla ord och jag hoppas dom andra två bebisarna har lyssnat till min önskan *fniss*

Usch då, då sitter vi i samma båt. Hoppas jag får bakvänt nu då så att mina kommande säsonger kommer se bra ut;)

Nej fy detta är inge kul, håller tummarna för att det går bra för dina o mina andra ston nu hela vägen.

Skickar tillbaka tröst och styrkekramar till dig och önskar dig lycka till med dom andra 2:)

måste bara fråga en sak. Mitt ena sto kastade sitt foster (2 månader) troligtvis igår men vi har inte hittat fostret och det är blod i princip hela boxen, varken stoet eller åretsföl har en skråma på hela kroppen (tro mig jag har noga visiterat dem efter gårdagens chockmockning) vet säger att fostret kan ligga kvar dött i magen och att det inte är någon ide att kolla än utan vi måste vänta tills hennes 90 dagars kolla skulle ha varit och de säger att fostret troligtvis är dött men vi skall hålla uppe hoppet. Hur skall man tola det och vad skutton skall man göra om hon går med ett dött foster i magen?

Usch, det är sånt där man hoppas att man inte råkar ut för. Håller tummarna för att allt går vägen med de 2 andra.
Det var du som hade 2 dräktiga med Quaterback va? Var det en av dem eller någon annan (såg bara två i listan över fölningsdatum när jag tittade tidigare).

Får man vara nyfiken och fråga hur stora hästfoster är i 4:e månaden. Jag har bara sett ett litet tidigare och det var ca 20 cm långt över ryggen (har jag för mig, det var 15 år sedan). Hittar så lite på nätet om hur stora de är vid olika åldrar.

Mycket intressanta sidor!

Självklart mkt tråkigt att TS mist ett föl.

måste bara fråga en sak. Mitt ena sto kastade sitt foster (2 månader) troligtvis igår men vi har inte hittat fostret och det är blod i princip hela boxen, varken stoet eller åretsföl har en skråma på hela kroppen (tro mig jag har noga visiterat dem efter gårdagens chockmockning) vet säger att fostret kan ligga kvar dött i magen och att det inte är någon ide att kolla än utan vi måste vänta tills hennes 90 dagars kolla skulle ha varit och de säger att fostret troligtvis är dött men vi skall hålla uppe hoppet. Hur skall man tola det och vad skutton skall man göra om hon går med ett dött foster i magen?

Alltså är jag korkad eller ? Men inte fasiken blir det väl blod i hela boxen av att kasta ett foster på ca dgn 60 måste ju i så fall väl vara något annat som gått riktigt åt pipan :confused:
Har vet undersökt stoet ?

Beklagar verkligen, kastningar är aldrig kul:(

Min kastade i månad 8 förra säsongen, det var jättejobbigt och jag undrade om jag vågade betäcka om. Det gjorde jag och nu tultar (röjer!:D) en riktigt busig och livsglad liten kille runt i hagen, snart 6 mån gammal:love:

Håller tummarna för att du får 2 friska fina fölisar nästa år!:)

Nej men NEJ vilken otur!!!!! :cry:

Tankar från Skåne!!!

Hmm låter ju skumt att det va så mkt blod. Det kom inget blod alls nästan ifrån min. Självklart va ju fosterblåsan o hela paketet lite blodigt men inte en droppe blod på hästen eller på marken runt omkring där jag hittade den. Stoet va lite lite kladdig innanför skinkorna men man såg ingenting längst benen eller under klitoris utan man kände bara kladd när man kände mellan skinkorna.

Jag skulle ha tagit ut en veterinär som får titta på ditt sto jag hade inte väntat.

Nej det va inget utav Quaterback fölen det va stoet som va betäckt med Damsey.

Den låg runt den storleken som du har sett. Men den va missbildad, den saknade sin högra bakhov och kota och när veterinären kom och studerade den och vände på den då va tarmarna blottade.

Så lite tur i oturen i varje fall att hon kastade nu och inte senare.

Usch vad hemskt när dom kastar så sent:cry::cry:

Då kom ju jag lindrigt undan om jag jämför med dig:eek:

Grattis till lillkillen:D:banana: vad kul!! Vilken tur att du vågade betäcka om:laugh:

Man får bita ihop :devil: och se framåt :) och hoppas på bättre lycka nästa år.

Tack för omtanken!

Fick du bilderna på damen förresten?? Hon har redan blivit tjockare:D

Hoppas allt går bra för dig:)

Håller med om att det var intressanta sidor. Tack så jättemkt Kicket!

Är lika knasig med vad som händer i hästmagen som jag är när det gäller min egen mage vid graviditeter. Jag vill veta hur de ser ut därinne.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 612
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 417
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 535
Senast: Efwa
·
Hästvård Bakgrund/problem 1: Jag har en ponny som vi köpte för 4,5år sedan. Efter ett halvår blev han allt mer stressad i hoppningen så vi tog...
Svar
5
· Visningar
1 558
Senast: PygmyPuff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka