Sinfonie
Trådstartare
Min katt släpptes ut runt 10 tiden imorse, när hon sedan kom in runt 14, upptäckte jag att hon hade något intorkat i princip hela pälsen.
Det började vid nacken/halsen och slutade vid svansen. Jag luktade på det - det luktade precis som Ajax.
Alltså har någon sprutat ner min katt med rengöringsmedel.
Genast åkte jag till djuraffären, pratade med expediten (som blev rasande) och rekommenderade ett milt schampoo, och att jag tvättade henne flera gånger om.
Så nu ligger kissen i knät, spinner och tvättar sig, och är alldeles blöt.
Jag ringde veterinären, förklarade läget och hur hon mår.
Hon är pigg och vaken, så hon trodde inte att det var något, och de hade ingen tid förren om flera dagar, och hon sa att är hon pigg och är klar så har jag inget att oroa mig för, men gav mig numret till jourveterinär ifall hon blir sämre, eller om jag blir för orolig och behöver prata med nån.
Men, hur kan man göra så mot ett djur?
Visst, jag kan förstå om man inte vill ha katter springandes hos sig, men spruta vatten, kasta en hink vatten så sticker hon direkt.
Det här är ju djurplågeri.. som kommer att anmälas.
Det började vid nacken/halsen och slutade vid svansen. Jag luktade på det - det luktade precis som Ajax.
Alltså har någon sprutat ner min katt med rengöringsmedel.
Genast åkte jag till djuraffären, pratade med expediten (som blev rasande) och rekommenderade ett milt schampoo, och att jag tvättade henne flera gånger om.
Så nu ligger kissen i knät, spinner och tvättar sig, och är alldeles blöt.
Jag ringde veterinären, förklarade läget och hur hon mår.
Hon är pigg och vaken, så hon trodde inte att det var något, och de hade ingen tid förren om flera dagar, och hon sa att är hon pigg och är klar så har jag inget att oroa mig för, men gav mig numret till jourveterinär ifall hon blir sämre, eller om jag blir för orolig och behöver prata med nån.
Men, hur kan man göra så mot ett djur?
Visst, jag kan förstå om man inte vill ha katter springandes hos sig, men spruta vatten, kasta en hink vatten så sticker hon direkt.
Det här är ju djurplågeri.. som kommer att anmälas.