Nedlåtande kommentarer efter fotbollen...

Sv: Nedlåtande kommentarer efter fotbollen...

Men jag är inte förvånad alls.

Det är jag och det känns lika jävla surt varje gång. Det är det som är det värsta för mig tror jag; Jag TROR verkligen inte att det där existerar, eller jag tror i alla fall att det där tillhör undantaget. Och så ser jag sådant där. Jag blir så matt varje gång liksom. Jag måste vara så hopplöst blåögd och naiv som tror att det där tillhör ovanligheterna.
 
Sv: Nedlåtande kommentarer efter fotbollen...

Ja, det är samma sport, bara ännu tråkigare med damer som spelar än herrar. Pecis som hockey.
Men det betyder inte att man ska bete sig dumt mot tjejerna.

Jag tycker tvärtom, kollar hellre på damerna i EM och VM än herrarna. För vilka är det eg som tagit sig upp på pallplats flest gånger av de båda svenska lagen ? :) Roligare att titta på ett lag som faktiskt har en chans.

Mig veterligen har herrarna tagit ETT brons EN gång medan damerna har flertalet medaljer. ( de senaste 30 åren )

Kl

Tycker det är vidrigt att man har sån syn på kvinnor inom/ utanför idrottsarenor.
 
Senast ändrad:
Sv: Nedlåtande kommentarer efter fotbollen...

Näthat och en sunkig kvinnosyn är ingenting som är specifikt för ett speciell politisk tillhörighet. Jag kan räkna lika många "vanliga" karlar som "SD karlar" som uttrycker sig sexistisk och respektlöst mot kvinnor på nätet, cirka dagligen. Man gör det alldeles för enkelt för sig om man tror att enbart SD'are gör sig skyldiga till kvinnohatiska uttalanden. Inte för att de på något sätt främsta fanbärare för kvinnors rättigheter eller dylikt, men de är verkligen inte ensamma i ligan, så att säga.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp