Nedlåtande kommentarer efter fotbollen...

Sv: Nedlåtande kommentarer efter fotbollen...

Det är ställt jävligt illa med den svenska mannens kvinnosyn. Jävligt illa!

Men jag är inte förvånad alls.
 
Sv: Nedlåtande kommentarer efter fotbollen...

visserligen tycker jag att damfotboll är dödens tråk att titta på men men behöver ju inte bete sig som en idiot för det och vräka ur sig en massa dynga.
 
Sv: Nedlåtande kommentarer efter fotbollen...

... Inlägget har tagits bort i efterhand. Handbollslagets ordförande tar avstånd från tränarens åsikter, men pekar samtidigt på att tränaren inte fullt förstod allvaret i inlägget.

Nä, det är klart. Det är ju bara helt normalt och naturligtvis helt okej att uttrycka sig fruktansvärt sexistiskt och nedlåtande om kvinnliga elitidrottare. Hur ska man ens kunna ana något annat? Och att det skulle väcka sådan uppmärksamhet sedan. Vem kunde tro det! Så jobbigt allt blev. Stackars lilla pöjk alltså. :(
 
Sv: Nedlåtande kommentarer efter fotbollen...

visserligen tycker jag att damfotboll är dödens tråk att titta på men men behöver ju inte bete sig som en idiot för det och vräka ur sig en massa dynga.

Är det inte samma sport menar du?

Kl

Förbannade jävla idioter, så jävla trött på det här så jag fan avlider
 
Sv: Nedlåtande kommentarer efter fotbollen...

Uttryckssättet är i mycket den jargong som gäller inom fotbollsvärlden, oavsett om kommentarerna gäller herrar eller damer. Inget jag sympatiserar med, men så är det tyvärr. Idrotten är fostrande, men inte i gott uppförande och ett vårdat språk.
 
Sv: Nedlåtande kommentarer efter fotbollen...

visserligen tycker jag att damfotboll är dödens tråk att titta på men men behöver ju inte bete sig som en idiot för det och vräka ur sig en massa dynga.

Ja ganska tråkigt. Faktiskt nästan lika tråkigt som när männen spelar.
 
Sv: Nedlåtande kommentarer efter fotbollen...

KL

Min man och min dotter (13 år) tittade på matchen Sverige-Danmark igår, och dotterns spontana kommentar var, att tjejjerna spelar mycket tuffare: dom kastar sig inte och vrider sig och lipar :arghh: vid minsta knuff (fejkar...) utan reser sig och spelar vidare. Det tyckte jag var en bra iakttagelse!
 
Sv: Nedlåtande kommentarer efter fotbollen...

KL

Min man och min dotter (13 år) tittade på matchen Sverige-Danmark igår, och dotterns spontana kommentar var, att tjejjerna spelar mycket tuffare: dom kastar sig inte och vrider sig och lipar :arghh: vid minsta knuff (fejkar...) utan reser sig och spelar vidare. Det tyckte jag var en bra iakttagelse!

Helt rätt. Inte alls lika mycket filmningar och trams. Manliga fotbollspelare tål ju ingenting. Inte alls lika mycket hata-attityd på läktaren inom damfotbollen heller.
 
Sv: Nedlåtande kommentarer efter fotbollen...

Det brukar räcka med att jag åker in i den manuella tvätthallen och tvättar bilen för att göra vissa män irriterade. Tvätthallen är uppenbarligen en manlig domän, har jag fått veta :D
 
Sv: Nedlåtande kommentarer efter fotbollen...

Man får ha lite överseende. För det är inte mycket den här sortens män förstår öht. Som tur var är de på utdöende.
 
Sv: Nedlåtande kommentarer efter fotbollen...

Det har jag bara råkat ut för en gång, när jag dammsög bilen efteråt och inte var klar snabbt nog. När jag blängde tillbaka och spände blicken i honom så vek han tvärt och backade direkt. Stå och blänga surt fungerar tydligen bara om ingen blänger tillbaka, då blir det obehagligt. O_o :D

För övrigt tycker jag att man som förälder borde plocka sin unge ur träning och sätta press på klubben att tränare med talibanåsikter inte hör hemma i klubben. Hur :rage: kan man låta idioter träna och forma sin avkomma till någon sorts Hitler jugend "bara" för att det är idrott? :yuck:
 
Sv: Nedlåtande kommentarer efter fotbollen...

Det har jag bara råkat ut för en gång, när jag dammsög bilen efteråt och inte var klar snabbt nog. När jag blängde tillbaka och spände blicken i honom så vek han tvärt och backade direkt. Stå och blänga surt fungerar tydligen bara om ingen blänger tillbaka, då blir det obehagligt. O_o :D
:


Ja men det är ju så underbart!
Jag har nog träffat på fler nedlåtande mansgrisar i tvätthallen än på mina mansdominerade arbeten.

Förutom blickar, suckar och muttringar har jag även fått njuta av både monolog och dialog.

Jag har fått kommentarer om att min pappa/pojkvän har det bra som har sådan pli på sin dotter/flickvän att hon tvättar deras bil.

Jag har med intensivt irriterad blick och tonläge blivit informerad om att det finns automatisk biltvätt för sådana som mig.

Jag har fått motta beklagan över att "man får fan inte vara ifred från kvinnor på något ställe numer".

Etc.
 
Sv: Nedlåtande kommentarer efter fotbollen...

visserligen tycker jag att damfotboll är dödens tråk att titta på men men behöver ju inte bete sig som en idiot för det och vräka ur sig en massa dynga.

Instämmer helt, herrfotbollen ligger på en helt annan nivå än damfotbollen i Sverige. Och knappt ens svensk herrfotboll är bra.

Jag tycker visst att man kan gnälla på att tjejerna är dåliga, man klagar ju när killarna är dåliga. Däremot är den metodiska "jävla horflata"-inställningen åt helvete.
 
Sv: Nedlåtande kommentarer efter fotbollen...

Det folk har problem med är ju att så fort man ska kritisera kvinnor så gör man det på det här fruktansvärt sexistiska och gräsliga sättet.

Jag är ju liksom inte ens förvånad, om än bedrövad.

Se bara hur Bartoli har blivit behandlad. Och då VANN hon ändå.

Folk är fan helt jävla värdelösa.
 
Sv: Nedlåtande kommentarer efter fotbollen...

Det folk har problem med är ju att så fort man ska kritisera kvinnor så gör man det på det här fruktansvärt sexistiska och gräsliga sättet.

Precis, det är ju det hela diskussionen handlar om. Man kan naturligtvis kritisera spelet i sig, men att gå på just att det är KVINNOR som spelar (dåligt) och därtill häva ur sig alla dessa rent sexistiska kommentarer är liksom inte okej. Läste någon krönika av en sportjournalist som menade att folk rentav VILL att det ska gå dåligt för det kvinnliga landslaget, att folk långt i förväg förutspår rent fiasko etc. Uppenbart sport-/fobollsintresserade män som inte kan heja fram sitt lag bara för att det är kvinnor som spelar. Hej 2013. Eller hur det nu var.
 
Sv: Nedlåtande kommentarer efter fotbollen...

För övrigt tycker jag att man som förälder borde plocka sin unge ur träning och sätta press på klubben att tränare med talibanåsikter inte hör hemma i klubben. Hur :rage: kan man låta idioter träna och forma sin avkomma till någon sorts Hitler jugend "bara" för att det är idrott? :yuck:

Eller som den där IK Oskarshamns tränaren som twittrade om topless solning igår eller förrgår :banghead:
 
Sv: Nedlåtande kommentarer efter fotbollen...

Ja, det är samma sport, bara ännu tråkigare med damer som spelar än herrar. Pecis som hockey.
Men det betyder inte att man ska bete sig dumt mot tjejerna.
 
Sv: Nedlåtande kommentarer efter fotbollen...

visserligen tycker jag att damfotboll är dödens tråk att titta på men men behöver ju inte bete sig som en idiot för det och vräka ur sig en massa dynga.

Personligen tycker jag att all fotboll är dödens tråkig... så då föredrar jag ju faktiskt att titta på damfotbollen om jag nu måste titta på nån fotboll öht :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp