Nedklassning av ekipage: behöver snabbt svar!

N

Nashua

Har sökt i TR men inte riktigt hittat svaret på den här frågan. Låt säga att en ponny tävlat på MSV nivå med en ryttare. Så säljs ponnyn till ny ägare/ny ryttare som utbildningsmässigt är på lägre nivå. Man anmäler till förbundet, och ekipaget klassar ner. Så långt är allt gott och väl. Men min fråga lyder så här: kan en medryttare tävla ponnyn på högre nivå parallellt med ägaren, som tävlar på lägre nivå? Eller är detta inte tillåtet? Borde ju hända ibland, om t ex två syskon delar på samma häst och den ena har kommit längre tävlingsmässigt än den andra. Snälla, svara snabbt!

Sv: Nedklassning av ekipage: behöver snabbt svar!

Innan tror jag att det varit så att om du och din häst har varit uppklassade ur t.ex Lb. Så får inte din kompis tävla Lb. Utan hästen har bara fått hoppa det med syskon eller vid ägarbyte. Men eftersom man från och med i år tagit bort uppklassning i ponnyklasser så borde ju medryttare kunna tävla ponnyn på högre nivå parallellt med ägaren, som tävlar på lägre nivå eller tvärtom. Men det är bara vad jag tror :p

Jag kan inte hopp TR men inom körning är det ekipaget (stavning?!) inte hästen som klassas up/ner. Det vill säga att det är häst+kusk som klassa up/ner. Så om det är på samma vis inom hopp så JA.

Uppklassning bortplockat i ponnyklasser från och med i år. Fritt fram att starta LD även om ponnyn dagen innan vunnit en Msv A. (Både med samma och olika ryttare.)
Bara att tävla på parallellt på olika nivåer alltså :laugh:

Kanon! Tack för upplysningen. Då vågar vi nog köpa ponnyn i alla fall...

Lycka till med ponnyn :rofl:

Liknande trådar

Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 336
Senast: Alexandra_W
·
B
Hoppning Hej! Behöver ett snabbt svar, Min vän köpte en C-ponny utav mig. Tjejen har inte hunnit tagit grönt kort än, Och nu funderar jag på...
Svar
2
· Visningar
962
Senast: Deimion
·
N
Träning Hela historian: Köpte honom som "problemhäst" - när han kom så var han så mager att revbenen syntes med alldeles tuffsig päls och nervös...
Svar
18
· Visningar
3 939
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur