Neckriding - eller vad tusan det nu heter

M

Manda-Lotta

Hur lär man en häst neckriding? Jag har en bastant ardennerdam som jag gärna skulle vilja testa att rida western med, men hur ska man börja? :confused:

Sv: Neckriding - eller vad tusan det nu heter

Hur lär man en häst neckriding? Jag har en bastant ardennerdam som jag gärna skulle vilja testa att rida western med, men hur ska man börja? :confused:

Hejsan! jag tycker det är bättre att ta kontakt med en tränare ifrån första början speciellt om både du och hästen är "gröna".
Då slipper ni börja om från början och träna bort sånt som blivit fel.
Kolla med din lokala westernförening om de har kurser mm du kan vara med på :)
Lycka till
PS Neckreining antar jag att du menar :) DS

Sv: Neckriding - eller vad tusan det nu heter

*Neckreining*

Detta används bara när man rider på stångbett dvs bett med hävstänger.
Vill du prova på western ska du börja på tränsbett. På bett utan hävstänger tillämpar man inte neckreining eftersom det blir helt fel signaler till hästen. Bett med hävstänger och således även neckreining använder man mycket senare i utbildningen och är ingenting du behöver bekymra dig över nu.
Ta kontakt med en förening/tränare i närheten av där du bor.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
759
Senast: Ajda
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 594
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Jag har snöat in på nostalgi hästböcker från 80 talet. Letar efter en speciell, men kan inte komma på vad den heter. Jag tror det är...
Svar
3
· Visningar
325
Senast: FiaM
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
502
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka