Nbm 25/5-08

E

ettan00

Ni som får information uppdatera oss andra..!!

Vilka rider i laget? Har alla hästar passerat förbesiktningen UA?

Håller tummarna för alla duktiga team :banana:

Sv: Nbm 25/5-08

Alla svenskarna klarade förbesiktningen och har startat på morgonen. Laget som plockades ut var.:Jessica-Ztefan, Johanna- Amigo,Yvonne-Barett och Anna-Wearst
Det är 9 st seniorer och 5 YR på plats enligt de uppgifter jag fått.
Nu håller vi alla tummar!

Info från Liv Burdett som groomar Jessica Holmberg och Ztefan.

Ingrid startade inte i tävlingen. Hade ingen häst med sig. Groomar sina andra två Amigo och Wearst.

Första grind avklarad. Anna, Johanna, Jessica, Olaug Espeli Carstensen NOR och Ellen Suhr NOR ligger i täten ute på andra slingan.

Yvonne blev hämtad ute på banan på första slingan efter bara någon mil. Barett blev tvärhalt bak.

Trots att vi förlorade en deltagare i laget är det bara Sverige som har kvar lag med tre ryttare. Det blir ingen säkerhetsridning förrän vi eventuellt tappar en ryttare till. Fullt ös!

Tyvärr åkte Johanna ut i 2:a grinden. De övriga två i laget har dock inte fått någon order om räkerhetsridning än. Nathalie Löfdahl Hellström, Pioro Ganze åkte också ut i den grinden.

Jessica är ute på 3:e slingan med en norska. Jag har inte fått svar på vem än.

Anna, Jessica, båda norskorna och Marie-Louise Andersson, Celebracion ligger i täten ute på 3:e slingan.

1:a slingan red Jessica på 20,7 km/h (40 km), 2:a slingan på 19,7 km/h (22 km). Går lite långsammare nu på 3:e som är 40 km lång.

ah, är så nyfiken. Hur går det nu??
Tackar för uppdateringarna:)

Jessica, Anna och norskorna är ute på sista slingan. Men Anna är någon minut efter, fick pulsa om i sista grinden... superspänande!!!

Vad roligt för Ebba! Grattis till henne!
Är också nyfiken hur det gått för Frida? och seniorerna

Lite resultat;

1. Olaug Espeli Carstensen NO
2. Jessica Holmberg SWE
3. Ellen Suhr NOR
4. Anna Hildenborg SWE
5. Finskryttare FIN
6. Cecilia Hellesen-Hansen SWE

YR har jag tyvärr ingen koll på. någon som vet?

Fridas häst lade av 2 ggr på tredje sträckan och hon bröt.
Maria och Power hade lite dålig återhämtning i puls,utgick.
De övriga YR gick det bra för vad jag har fått höra.

Grattis Ebba! Vad kul! Grattis Ztefan-du är otrolig! grattis Cecilia- vilken fin häst du har där! Och grattis alla ni andra som det gick bra för!
Har bara en undran Hur gick det för gunilla och Hakuna?

Har fått en rapport från Finland som säger följande:
I seniorklassen blev 3:an Shamrac/Ellen Suhr belönad med Best Condition. 7:a blev Marcello Conte (IT) som red på den svenska hästen Dahle. 9 ekipage blev godkända och 8 åkte ut.
I YR-klassen blev Ebba Boberg på Patos 1:a, Annelie Eriksson/Zsulemi 2:a och Linn Gustavsson/El Pepas 3:a.
Zsulemi belönades med Best Condition. 2 ekipage åkte ut i denna klass.
Monica

Gunilla-Hakuna åkte ut i slutbesiktningen.
Att hästen la av innebär att hästen lade av,han ville inte gå längre och eftersom Frida är en duktig ryttare som ridit många ritter så antar jag att hon känner sin häst så väl och gjorde bedömningen att det var nog för honom då.
Framåtbjudningen väck, slut på bensin,ingen entusiasm,trampa vatten finns många sätt att säga samma sak...
Orsakerna kan vara många, stora som små!

Jag gjorde jämförelsen med en bil som la av, så då var jag inte helt fel ute! - Men jag var tvungen att fråga så jag blev säker. :)

Ja, men de är inte direkt korrrekta. Förutom att plac 5 i resp klass skall byta plats så är ett par av namnen felaktiga.
Tävlingen gick även över 120km i båda klasserna.

Grattis till alla felfria ekipage!

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
735
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 164
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V