Naturmedicin till katt?

vippan

Trådstartare
Kan man ge det? Fick tips om att ge något mot ledbesvär som skulle finnas på apoteket :confused: men jag vet inte...

Katten är inte bra i sitt ben och nu känns det som vi har prövat allt (utom då naturprep.) :confused:

Någon vänlig själ som vet något om detta?

Sv: Naturmedicin till katt?

*puttar*

Är det ingen som har erfarenhet eller vet något om naturprep. till djur? :confused:

Rådgår med en veterinär. Naturläkemedel är inte "ofarliga", utan kan vara mycket potenta och det är inte säkert katter tål den substans som är i preparatet du vill använda.

//a

Jodå, jag ska förstås råggöra med vet. först! Vågar inte annat med min lilla älskling... men jag tänkte mest om det var någon som har provat med naturprep. och det kanske har fungerat! Man lever på hoppet...

Är det glukosamin du blivit tipsad om? Det är bra för leder och är ett "naturpreparat". Har dock inte provat på någon av mina katter.

Jag vet inte vad prep. heter bara att det ska finnas något. En granne ger det till sin hund har dock inte pratat med henne om det än, men man vill ju inte stoppa i katten något och så blir han dålig pga det. Hm flummigt blev det visst men tänk om det skulle fungera! Lilla kissemissen haltar på...

Mot ledproblem kan man ge naturpreparaten Glukosamin och MSM, de är inte farliga på något sätt.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
524
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
464
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 103
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
631
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Resa när man har hund?