Naturens monster. . .

J

Jennifer80

Jag tycker om hästar, vara ute i naturen, bor på landet men jag har ett stort problem med ett litet djur, hur är det för er bukefolk?

Mitt problem: SPINDLAR :eek: .

Jag har det super jobbigt med min spindelfobi! :(
jag skulle så gärna vilja bli av med min rädsla men hur?:cry:

Är det folk här som har samma problem som jag?

Jag har till och med hoppat av en häst i panik eftersom det kröp fram en stor spindel ur hästens man. :eek: . Att jag skriker ibland som om ngn skulle mörda mig är inget ovanligt, min grannar börja vänja sig :D . Jag har sprungit ur duschen i panik eftersom en dum spindel satt i min handuk.
Mina kollegor jagar mig med dem och tycker det är skit roligt. :(
Men vad kan man göra åt det, de är ju så äckliga spindlarna.

Vad har ni varit med om?

Sv: Naturens monster. . .

spindlar är något av det värsta som finns :eek: :eek: *ryyyyser*

Haha själv tycker jag om spindlar! tycker det är ett facsinerande dur!=)
Däremot har jag stark fobi för en annan typ av djur.. nämligen MASKAR!=S Tål dem verkligen inte, maskar och larver ger mig rysningar och om det är något djur jag drömmer mardrömmar om så är det just maskar!
Kan inte gå ut när det regnar, då ligger de där och krälar över hela marken!=( Egentligen så vet jag att maskar är ett fredligt djur som dessutom gör stor nytta i naturen, men jag har verkligen fobi för dem!
Däremot gillar jag ormar.. Konstigt nog.. Spindlar, ormar, fladdermöss, ja allt som folk vanligtvis har fobier över älskar jag!
Men en liten simpel mask för jag nästan hjärtslag av!=S

:rofl: stackars dig på hösten/våren (nåt är det iaf) när maskarna ska ta sig över vägen hela tiden och det ligger döda äckliga maskar ÖVERALLT på vägarna:crazy:

ormar har jag lite svårt för och (blod)iglar, men annars blir jag rätt facsinerad av andra djur, insekter mm.

Jag e nog en sån där jämtlands natur tös:angel: Tycker om alla djur..eller kanske inte ÄLSKAR alla men inte hatar jag elr e rädd för någe helr:)
Men faktiskt en sak får mig att rysa, även fast detta djur inte så ofta ses.....STORA TUSENFOTINGAR...:crazy: Klarar inte av dom:rofl:

spindlar är helt ok MEN absolut inga vid sängen! Då tar de fyr !

men nånting jag verkligen inte pallar är hägglarverna eller va de e ! dom som invarderar hela träd med äckliga nät"bon" och KRYLLAR av larver! :eek:

Zuzzi skrev:
men nånting jag verkligen inte pallar är hägglarverna eller va de e ! dom som invarderar hela träd med äckliga nät"bon" och KRYLLAR av larver! :eek:

ja ok dom kan va rätt äckliga spec. när man "glömmer bort" att grannens gräsmatta är bokstavligen täckt med dom och man går rätt i genom under den gigantiska häggen, då hör man riktig hur dom tuggar:eek: *spysmily*

Haha ja! det är förfärligt!=S
Går och tänker "vad du än gör så titta inte ner, titta inte ner"!=P

*kl*

Jag brukade tycka att spindlar var obehagliga förut (absolut ingen fobi, bara obehag), och visst kan de vara det fortfarande om de är väldigt stora eller "överraskar" en när man inte är beredd. Jag har dock börjat ta upp alla spindlar jag ser och vänjer mig mer och mer.

Idag plockade jag upp en sådan där "långbening" (med trådsmala ben och liten kropp) och vad GÖR den?! Jo den biter sig fast i min tumnagel! :rofl: Inte visste jag att sådana där rackare kunde bitas! Eller ja, den skulle nog bara smaka lite på den eller nåt, de är ju knappast aggressiva. Men då tyckte jag allt att den var lite äcklig. :D

Har inga direkta "krypfobier", det är skönt på somrarna.
Lider med dem som är rädda!

:crazy: eller när man är ute och rider och sitter där i godan ro på en stig då man helt plötsligt slår upp blicken en aning och inser att man rider RAKT UNDER EN! :eek: har varit nära att jag kastat mig av hästen, iaf hängt trekvart en hel del samt ligga i rockardens botten :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Eller... vad är det med folk?? Ännu en tråd om puckade människor med hund alltså. Jag har själv varit väldigt förskonad från sådana och...
2
Svar
36
· Visningar
3 918
Senast: ebba85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar