Nattlig inkräktare i stall polisanmäld

Sv: Nattlig inkräktare i stall polisanmäld

Vad obehagligt :eek: Länge kan man gå och försöka analysera vad långpisken gjorde på stallgolvet, men tyvärr kommer man nog aldrig få reda på det.. Finns väl många frågor.. Varför? Varför 2 av 3 hästar? Varför just dom 2 hästarna? Varför just det stallet? Usch, vilket obehag för stall och hästägare!

Bra att de installerar kamera i stallet, många gånger då hästar har skadats så har sådana här händelser att hästarna varit lösa förekommit kort tid innan.
Hoppas att de även undersökt hästarna grundligt då det även förekommer att de efter att ha förgripit sig på hästar släpper dem lösa i stallet för att förvilla och att ägarna själva städar undan spår.

USCH!!!!

Det dar var ingen rolig lasning alls... nagon som vet vart i blekinge det var?

Har hänt för mkt sista tiden... :crazy:
Börjar tro att det inte var en olyckshändelse när min pålle fick avlivas akut pga benbrott i hagen... :o:cry::confused:
En granne fick avliva sin häst efter benbrott samt sårskador (knivskador..) o flertalet har haft nattliga besök i stallet samt folk som tjuvridit hästarna i hagen.... :confused:

Nu installerara jag en övervakningskamera i stallet samt sätter även upp en "Obehöriga äga ej tillträde-skylt"....
"Här vaktar jag-skylt" med rottweilerbild, på både stalldörren samt vid entrén till huset! :cool::angel:

Dessutom har vi redan en övervakningskamera över några områden pga vår försäljningsverksamhet.... Inte en sån som spelar in, men filmar!

Så trist att man ska behöva ha sådan säkerhet i sitt stall för att kunna känna sig trygg :( Undrar hur man kan skydda sig mot tjuvridning i hagar?

Gud vad obehagligt! Snart får man väl göra som i många andra länder, ha nattjour i stallet och lås på dörrarna.

Stallet går ju ann, det är ju "bara" att sätta upp kameror...
men hagen då? Där går det ju inte på något sätt att skydda hästarna!

Stallet går ju ann, det är ju "bara" att sätta upp kameror...
men hagen då? Där går det ju inte på något sätt att skydda hästarna!

Nej, det är svårt........
Vi har numera mkt bättre koll på hästarna när dom är ute, men vi bedriver även annan verksamhet med även anställda så det finns nästan alltid folk på gården..
Den ena killen har vid ett tillfälle kommit på en utlänsk kille på väg upp på en fd inackordering :eek: visserligen en "pissmärr" så det var nästan synd att han hann stoppa honom... :angel: Men det har hänt o det är MKT obehagligt!:confused:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 050
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV