B
becaan
Jag tänkte bara ställa en dum fråga
Nättäcken, vad är deras funktion, är de mot flugor eller leder de bort svätt på något sätt ?
Tacksam för svar 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag använder nätäcken med fleecerygg som svett täcke under sommaren. super svala och transporterar fortfarande bort fukt samt håller ohyra på avstånd.
fleece endast över ryggen och när runt om JA DE BLIR SVALT. använder mig av eskadrons och pfiff och de fungerar för mig och jag är SUPER nöjd. de är knappst tjockt fleece de använder till sommartäcken.
fleece endast över ryggen och när runt om JA DE BLIR SVALT. använder mig av eskadrons och pfiff och de fungerar för mig och jag är SUPER nöjd. de är knappst tjockt fleece de använder till sommartäcken.
har du använt ett sånt själv? regelbundet så du kan utvärdera? när JAG tar av MINA täcken är hästarna torra och svala.
Jag använder nättäcke sommartid vid transport när inget täcke behövs för värmens skull, de skyddar mot insekter utan att bli varmt.
Den huvudsakliga användningen från början var väl att lägga under varmare täcken för att ge ett luftlager som gjorde att hästen torkade snabbare. Men nu finns det så bra svettäcken att den funktionen knappast är särskilt användbar längre.