nationell och pris

S

SilverLake

Vad är en nationell tävling?
Hur mycket kan man som mest ta för en ponny som vunnit sm och ridsport ponny cup och är 12 år?
mvh

Sv: nationell och pris

Nationell tävling är beteckningen på svårigheten och höjderna på klasserna som ingår, lokal är lättast sen regional sen nationell och sen Elit .
En ponny som är 12 år med dom meriterna kan man nog ta en del betalt för, beroende på vilken kategori den tillhör.

Jag hörde av någon att en nationell tävling blir internationell om man kommer utomlands och tävlar på nationell i ett annat land, men kan det stämma? Är de nationella tävlingarna i sverige internationella for tex danskar, så de får komma och vara med på vår nationella tävling.

(förlåt för min röriga fråga :crazy: )

Vi säger att det är en D-ponny! :D

Det lättaste sättet att få et ungefärligt hum om vad man kan ta är att kolla på olika annonssidor vad ponnyer med liknande meriter kostar.

Ullis

man kan nog få rätt bra betalt för en D-ponny som vunnit SM och Ridsport Ponny Cup! finns sånna otroliga överpriser på ponny oxå. men en 5-600.000 kan man nog få!

Skulle tippa på att du skulle kunna få ca 300.000 för en sådan ponny. En ponny som hoppat LA ligger ju på runt 100.000 och MSV B - MSV A 150.000-200-000. Sen beror det ju på hur det gått på andra tävlingar med. Och om den har några olater.

300.000 kr för en hoppponny som vunnit sm? Vad lever du i för värld?
För en B Ponny kanske.

svea08_ skrev:
man kan nog få rätt bra betalt för en D-ponny som vunnit SM och Ridsport Ponny Cup! finns sånna otroliga överpriser på ponny oxå. men en 5-600.000 kan man nog få!

troligen ännu mera i dagsläget... om den är fräsch vill säga...

Vet en D-ponny med SM vinst som såldes till utlandet(Norge tror jag) för 750.000:-... och det är några år sedan...

ancan skrev:
troligen ännu mera i dagsläget... om den är fräsch vill säga...

Vet en D-ponny med SM vinst som såldes till utlandet(Norge tror jag) för 750.000:-... och det är några år sedan...

mm kom på de efter jag hade skrivit!! :p hehe för ja vet en med seger i just RPC och SM, den gick för 1 milj..

Jag vet en D ponny som vunnit Sm som kostade 1,5 Miljoner :) de ni

Ska inte försöka vara värst, men jag vet en tjej (vars föräldrar är skilda!) som ville ha en bra hopp ponny. Hon fick, vad dom tyckte var lovande och hade kapacitet för högre klasser, en d-ponny för 1,3 MILJONER senska kronor!!! :eek:
Och denna ponny hade inte ens i närheten vunnit några större tävlingar! Snacka om bortskämd unge med snorigt rika föräldrar!

Lollan skrev:
vadå skulle du ge 1,3 miljoner för en storhäst?

Hahaha nää aldrig, men asså en ponny har man ju bara i nåra år... en storhäst kan man ju ha och tävla tills man dör....eller den....

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
718
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 415
Senast: Strandad
·
Tjatter X har varit på sin arbetsplats ett antal år och har kollega Y och Z. Chefen på kontoret har varit utlånad till en annan enhet och då har...
Svar
4
· Visningar
488
Senast: miumiu
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 462
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023