Gry
Trådstartare
Ja, förlåt att jag stoppar huvudet i getingboet men jag vet inte vem jag annars kan fråga. Och det har varit många trådar likt denna. Men hoppas att någon vill förklara; Vad är det för skillnad på högerns nationalism och vänsterns? Varför är, hrm, extremhögernättrollen så arga på extremVänsterns Stalin och pojkarna? Båda ville ju uppnå en enhetlig nation med stängda gränser och där man inte drar sig för att ha ihjäl oliktänkare. Och staten vill väl båda att den ska ha inflytande? För en oinsatt känns det här jättekonstigt. Fast ja, jag vet att de krigade mot varandra. Så klart. Men som ideologier betraktat? ( Nu pratar jag inte om dagens vänsterparti)
Jag erkänner att jag i politikens historia inte är hundra insatt. Inte ens 25. Men med läget i Sverige nu behöver jag en snabbkurs . Den enda skillnaden är det religion? Stalin ville väl inte ha religion? Ville Hitler?
Sedan har jag funderingar på om Busch Thor (med alliansens samtycke och gillande) kommer fortsätta göra utspel och bli lite wild'n'crazy så att folk som inte gillar rasistpartier ska gilla/rösta på KD istället. Det vore rätt smart. Och KD har ju inte mkt att förlora.
Med risk att framstå som lite oallmänbildad. Men det får jag ta.
Jag erkänner att jag i politikens historia inte är hundra insatt. Inte ens 25. Men med läget i Sverige nu behöver jag en snabbkurs . Den enda skillnaden är det religion? Stalin ville väl inte ha religion? Ville Hitler?
Sedan har jag funderingar på om Busch Thor (med alliansens samtycke och gillande) kommer fortsätta göra utspel och bli lite wild'n'crazy så att folk som inte gillar rasistpartier ska gilla/rösta på KD istället. Det vore rätt smart. Och KD har ju inte mkt att förlora.
Med risk att framstå som lite oallmänbildad. Men det får jag ta.