Nästan lite rädd :/

F

Fiix

Hej!
Jag har ett problem .. Jag hoppar ibland på min travare och hon är jätte duktig :love: Men jag vågar inte längre ... Hon började vägra på hinder med en bom under och jag ramlade av hela tiden för hon tvärnitar verkligen :crazy: ... Senaste gången jag hoppade lite högre så stannade hon och hoppade över en oxer stillastående :crazy: Och hon fick bommen med sig och blev livrädd och jag ramlade såklart av :crazy: Sen dess har jag bara hoppat stuts för det tycker hon är så kul, och jag vågar inte hoppa :crazy: ... Visst jag hoppar små hinder ibland och så men vågar aldrig mer hoppa en oxer som jag vet hon vägrar på :( ... Något tips hur man kan övervinna rädslan? :confused:
 
Sv: Nästan lite rädd :/

Det finns väl ingen genväg direkt det enda som funkar är väl att fortsätta hoppa lågt och sen höja lite man ska alltid känna sig säker på höjden!
 
Sv: Nästan lite rädd :/

Både hästen o du har tappat självförtroendet- ingen bra kombination.
Då bör man börja om med kanske bara bommar på marken o små hinder som hästen lär sig att taxera på.

Travare brukar ofta galoppera fort o hoppar flackt pga det.
Träna att kunna korta galoppen korta bitar med små förhållningar, för att den ska bli starkare o kunna hoppa lite mer uppåt istället.

Travhoppa i början där den har lättare att vara i balans.
 
Sv: Nästan lite rädd :/

Börja träna med bommar, små hinder. Gå inte för fort. Och ja lovar dej, du kommer våga hoppa oxer och andra hinder igen=) jag har varit med om samma problem=P Nu hoppar jag 1m med mitt varmblod=P som bara kan vänster galopp och brukar vara ganska flackig i galopen fram till hindret. Lycka till, håller tummarna för dig:D
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 950
Senast: zarmino
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 762
Senast: sorbifolia
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 664
Senast: AbCdE
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 888
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp