Nästan blockhalt efter avtrampad sko

G

GiG

Ingen svullnad/värme i benet, inga synliga skador under hoven, däremot varm vid kronranden. Vilken är den vanligaste skadan i sådana här fall, några teorier? Akuta åtgärder?

Sv: Nästan blockhalt efter avtrampad sko

hej
min häst hade också tappat en sko i hagen och hon var blockhalt hon med. Inget annat syntes. Ingen värme, ingen svullnad eller så, men på henne var det en hovböld som blivit iock med att hon hade trampat på sömen, detta syntes ju inte när jag hittade henne utan det var vad hovslagaren sa efteråt, men en hovböld var det iallafall. :smirk:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 593
Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 867
Senast: Fibusen
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 184
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar