S

skrocken

En av mina hundar blödde näsblod häromdagen. Har aldrig upplevt det tidigare och blev lite orolig. Det slutade dock ganska snart, men jag undrar om det är vanligt att hundar blöder ur näsan? Nån mer som upplevt det?

Sv: Näsblod

Har inte upplevt det själv och tror inte att det är så jättevanligt. Kom det alltså innifrån nosen?
Kan hunden ha fått in någon form av "främmande kropp" i nosen? Det kan i så fall vara En förklaring till varför den blödde..Tycker nog du ska konsultera en veterinär om blödningen kom "utan anledning"

Sv: Näsblod

Min förra hund började blöda näsblod helt plötsligt en natt. Jag blev såklart hysterisk med tanke på att hon var under utredning om hon hade skelettcancer. Åkte in med henne dagen efter för utredning, men dom hittade ingenting. På måndagen pushade jag på för att utredningen skulle gå snabbare, och på fredagen tog jag bort min älskling efter diagnosen osteosarkom, elakartad skelettcancer. Veterinären trodde då att hennes blödning berodde på metastaser i lungorna.

Men detta är ju bara ett extremexempel, det kan ju lika gärna vara en främmande kropp som irriterar! Hon kan inte ha fått i sig råttgift? Då kan dom ju börja blöda hela oförklarligt från massor av ställen!

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 852
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 694
Senast: Tantan
·
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
440
Senast: The Beast
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 394
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama