Näsblod vid förkylning

Mirre

Trådstartare
Vad säger ni om det här?
Isak är förkyld nu med feber (feberfri idag dock), hosta och snuva.
När han kom upp i morse hade han blödit (säger man så? :p) i näsan en del.
Nu märks det mest när han snyter sig eller nyser så det är inte hela tiden men det slutar ju inte heller.

Han verkar inte ha ont eller störas av det.
Men man blir ju lite orolig ändå.
Vad kan det bero på tror ni?
Bara blodkärlen som är extra känsliga eller något annat?
Idag är ju bvc stängt men bör man gå dit i morgon kanske?

Sv: Näsblod vid förkylning

Så länge det inte rör sig om timmars konstant blödande i flera dagar så skulle jag inte oroa mig ett endaste dugg. Vår son har blödit näsblod nu i samband med förkylningar säg en 5 gånger sista halvåret (han är 3 år). Och jag tolkar det bara som att han har lite "svaga" blodkärl. Men det kanske beror på min vetskap om att hans pappa blödde näsblod jättemycket under sin uppväxt och så även min lillebror.

Det är inte särskilt ovanligt att blöda näsblod av och till för vissa personer.

Men det är klart: är du orolig så ring vården!

Där sade du nåt. Hans pappa har lätt för att få näsblod.
Verkar ha avtagit nu så får hålla koll på det alla fall.
Men det verkar inte vara någon fara.

Jag blöder mycket näsblod på vintern när luften är torr. Har jag dessutom sovit dåligt behöver jag bara råka röra näsan för att det ska börja.

Min son blöder också en del när han är förkyld, särskilt på vintern. Hans läkare tipsade om Nozoil, finns receptfritt på apoteket och är en olja att smörja nästan med. Kanske det kan hjälpa lite om det är torrt och irriterat i nästan?

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
3 385
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ Jag har varit småsnuvig i några veckor nu. Inte så jag måste snyta mig hela tiden men nån gång om dagen. Ibland kittlar det i halsen och...
2
Svar
39
· Visningar
2 146
Senast: mysboll
·
Kropp & Själ Jag har sedan 3 dagar tillbaka haft någon skum form av "förkylning". Eller alltså, såhär: Jag känner mig helt frisk. Mitt...
2
Svar
29
· Visningar
3 147
Senast: SiZo
·
Småbarn Vad gör man..? Jag är gravid, beräknad till den 27/6, så rätt långt gången alltså. Dessutom förkyld som en riktig karl, matt, ont i...
Svar
3
· Visningar
1 253
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama