hum .. ok
nej för det lät precis som att du visste i vilket tillstånd min häst var i genom att se den i 5 min på 10 m avstånd :S
näpp inte bedömt din häst på vstånd alls faktiskt men blir jag tillfrågad så e de klart att jag vill kolla upp va de kan vara
Lite irriterad eftersom att jag framstår som en häst plågare.
har inte uppfattat att någon här svarat at"den jäkeln f.an ej ska ha häst" typ... de har bara svarat vad de trott.. Å jag la ingen anklagelse i det när jag startade tråden
tycker väldigt synd om fodervärden i de andra fallen också eftersom att hon inte vill hästen något illa och verkligen tycker om din häst!
har AAAALDRIG sagt att hom medvetet gett honom för lite mat eller påannat vis medvetet misskött honom. Har sagt till f.v att nu börjar han bli smal-kolla över fodergivan, nu behöver han snart nya skor- har du beställt tid.. Har ej velat vara över henne som en hök utan gett henne utrymme själv att se och förstå..
Det är lätt att bli blind, om hon nu givit mängden foder du angivit henne och häsen går ner i vikt väldigt sakta
så märker man ofta det inte fören det är för sent om man säger (innan någon annan märker det, som inte ser hästen varje dag) och nu i detta fallet du som vet hur den såg ut innan också.
ja lätt att bli hemmablind så att säga men jag sa för en månad sedan att han började bli smal och det sa vet oxå, att vara f.v innebär oftast att man tar fulla ansvaret för hästen och lämnar den isamma skick som när man lånade den.. gärna i bättre men absolut inte i sämre,,
Jag tycker det är fel av dig som lägger ut henne som någon som förstör din häst!
Har inte utmålat henne alls! Jag har vänt mig till forumet för att fråga något- det är det detta är till för och jag nämner inga namn alls!Hon har fått honom väldigt fin faktiskt och var mycket intresserad av honom innan hon blev "anklagad".
Anklagad ..
för vad?
Klart man tappar gnistan!
hon tappade gnistan för att han var till salu och hon valde att ej köpa honom av helt förståliga skälJag tycker inte för att vara elak eller så, att du överdriver det hela hästen kan inte få några men ännu eftersom att ni båda kom på det i tid (han ser inte mager ut eller hängig på något vis som skulle vara skadligt)
inte vad et och vet sagt men tack för att du försöker lugna mig lite Jag rekomenderar att ge honom självklart mycket hö men inte så mycket lucerne, Han tyckte inte om det heller och reagerade sj'lv på att det blev för mycket mat över en natt (vilket var tur) genom att inte äta upp det ..
Jag tycker att ni ska ge ca 3 l uppblött lucerne (blandad i maten) han får så pass mycket hö nu att han ska kunna tillgodose sig på den näringen och proteinen (han tycker inte höet är äckligt)
nej men kvaliten var nog ej bra men svårt att säga utan analys..
Fodervärden är en mycket bra hästmänniska och har inte gjort fel enligt mig!
Jag gillar oxå henne skarpt, jätte go tjej som gör sitt yttersta och gör allt med välmening, det är det som gör det hela svårare.. vill ej vara arg på henne för att han nu är i osäljbartskick så att äga men jag är förbannat frustrerad Du kan vara lugn får han mat nu så mår han ju bra och kommer snabbt att vara på bättringsvägar.
ps. du får gärna komma och prata med mig om hur du tycker att våra hästar mår,
snällt av dig, ja det är skönt att prata ut faktiskt men känns lite skumt då jag inte känner någon av er..så kan jag förklara hur det ligger till på de olika visen!( om du är orolig)
orolig är jag väl ej direkt på det sättet men ni har en helt annan hästhållning än vad jag är van vid.. ds.
MVH/ hästägaren
MVH från en annan hästägare