Näsblod på häst?

Joyride

Trådstartare
I morse hade min häst liet näsblod :crazy: Vad kan deta beror på?
Hon står inne med sitt 1 månaders gammla föl under natten och är ute hela dagarne. Rids ej nu.

Någon?

Sv: Näsblod på häst?

Min häst har också haft näsblod några gånger.
De kan få det om de är/ eller är på väg att bli förkylda. Även om de stirrar upp sig, spärrar upp näsborrarna och vädrar kraftigt och mycket, kan det också uppstå blödning. Sedan finns det ju också mindre risker som att hästen får in något i näsan som river hål på ett blodkärl (som ett vast halmstrå som hamnar oturligt).
Kan finnas många förklaringar...

Sv: Näsblod på häst?

Mitt sto har haft det två gånger, helt utan anledning. Hon är iofs lite äldre, men det har alltid gått över av sig självt.

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 314
Senast: Zetly
·
Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 586
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 132
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 498
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama