Narkos hos tandläkaren

Rugge

Trådstartare
Usch jag blir så nervös bara av att tänka på att behöva göra ett större ingrepp hos tandläkaren..

Som barn hade jag tandläkarskräck, men överkom det med åldern.
Nu har detta tyvärr kommit tillbaka efter mitt förra besök hos tandläkaren.
Skulle laga ett hål i en kindtand i underkäken.
Tandläkaren satte bedövning, men den tog inte, satte igen, tog inte och tillslut efter det tredje försöket så tog det, men inte fullt ut, Fyfan det gjorde så förskräckligt ont, jag visste inte var jag skulle ta vägen.
Beslöt att avbryta den gången och satte en provisorisk lagning.

Någon vecka senare var jag tillbaka igen och då fick jag lustgas. Bedövningen tog något bättre, men jag kunde inte slappna av. JAg spände mig något så fruktansvärt att musklerna var helt slut i kroppen efteråt. Andades knappt, utan låg mest och väntade på den där hemska ilande känslan.


Nu har jag sån grym tandvärk, men vågar helt enkelt inte gå och kolla upp det.

Till den egentligen frågan, kan man få bli nedsövd vis större ingrepp, t.ex rotfyllningar eller utdragningar? Jag klarar inte en sådan sittning igen :(
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Usch, måste skriva av mig någonstans så det får bli här där ingen förhoppningsvis skäller ut mig. Jag har haft problem med en...
Svar
12
· Visningar
1 847
Senast: enough
·
Kropp & Själ Som ung vuxen gick jag aldrig till tandläkaren, men så småningom började jag gå hos en tandläkare som var bra. Enligt honom själv var...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 138
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp