Näringsinnehåll i betet

_Runaway_

Trådstartare
kan man säga rent generellt vad en beteshage har för näringsinnehåll? Tänker främst på mj, smrp samt mineraler. Eller är det lika olika som när det gäller olika höskördar?
 
Sv: Näringsinnehåll i betet

Det är väl rätt olika. Men man kan väl säga att det är mest protein i början av betessäsongen och så sjunker det mer och mer ju längre det går mot hösten och ju längre gräset blir. Men det blir ju aldrig riktigt lågt så länge gräset växer. Mineraler är det lite olika på var man bor i landet.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
498
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
368
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 855
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp