När UL parad tik?

P

passi

Min lilla tik blev parad sista gången i tisdag när skall man göra UL?
Det är första gången både för mej och henne. Har superkoll på hästavel:cool::love:, men med hundar är jag nybörjare:confused:.

Sv: När UL parad tik?

Min lilla tik blev parad sista gången i tisdag när skall man göra UL?
Det är första gången både för mej och henne. Har superkoll på hästavel:cool::love:, men med hundar är jag nybörjare:confused:.

Det är upp til var och en om man vill ulta ljuda, men det är inget säkert sätt att ta reda på hur många det är, bara om om är dräktig eller ej och möjligtvis på ett ungefär antal valpar.

ca 23-25 dagar efter parning kan man kolla om tiken är dräktig- men har du tålamod så vänta gärna någon vecka till.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Hämtade min tik från fodervärd för parning. Första dagen var de intresserade och han försökte hoppa upp på henne flera gånger men...
Svar
3
· Visningar
871
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
475
Senast: Wenniz
·
Hundhälsa Hej alla! Vi trodde vår lilla löpte första gången för någon dryg månad sedan - hon började kissa hela tiden, blev superkelig, verkade få...
Svar
6
· Visningar
649

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka