När skall man hälsa på domaren ?

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

navajo

i nya LC1 2008. Där är det ingen halt på medellinjen för hälsning. När skall man då hälsa ?

Sv: När skall man hälsa på domaren ?

Du hälsar på domaren den sista halten på meddelinjen istället!

Precis som vanligt helt enkelt, förutom att du hoppar över den förstsa halten.

varför gör man inte det igentligen?när jag red märke två för några veckor sedan (och vann!:D:banana:) så kollade jag på några som red l:C och tyckte de fick vara inne på banan välldigt länge innan de fick börja! och de såg ut som de red nått pogram men de hadde ju inte hälsat! sen hälsade de i slutet av porammet och alla aploderade och jag täkte typ: onej stackarn som glömde hälsningen! sen hände de gång på gång och sen förstod jag att man tydligen inte skulle hälsa!:rofl: men undrar varför!:confused:

Jag är inte hundra men har hört att det kan vara för att halten i början är ett ganska svårt moment för en ung/orutinerad häst.
När man bara rider vidare mot domaren så är risken mindre att hästen börjar stå emot mot domaren efter halten...

Hoppas du förstår, blev lite krångligt. :)

I fälttälvansprogrammen är det inte heller någon halt i inridningen.

Hoppas det är ok att jag lånar tråden, kom på en sak höromdan..

Hur vet man när man ska köra igång musiken i lc-programmen? Annas brukar man ju starta när de hälsat, men hur ska man göra nu? När de ridre upp på medelinjen eller?

Jahaa, ja då kanske alla klubbar börjar med det då.. =)
På de flesta klubbar jag varit på så här man startat och stoppat musiken mellan varje ekipage.

Va? Det har jag bara varit med om vid något enstaka tillfälle. Det är ni i norrland. ;) Hur går det till när man har dubbla banor då?

Annars är det väll lämpligt att starta musiken när ekipaget får startsignal?

Smart (med startsignalen) :idea:

haha, ja vi i norrland är ju som vi är :angel: Det är faktiskt bara de gånger då det varit dubbla banor som jag varit med om att musiken gått hela tiden ;)

Du borde ha använt sökfunktionen, då det redan finns massor av trådar om detta.
Jag stänger tråden.

Immer

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hittar ingen tråd om just hur juvret skall kännas. Skall de vara mjukt? Hårt? 😊hur såg era ut och kändes när dom börjat sätta juver?
Svar
5
· Visningar
674
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 408
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 258
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Bedömningssporter är svårt. Finns ens den objektiva bedömningen, annat än i teorin? En forskare från Nederländerna har analyserat...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix