När ska vi åka?

F

Franko_81

Ska iväg och hoppa en LC på söndag som är första klassen. Har startnummer 110 och jag har ingen aning om när vi ska åka!

Skulle ni åkt tidigt så ni kan gå banan innan eller kan man gå medan dom höjer hindrena?

Är väl inte så jätteroligt för hästen att stå i transporten så länge men jag vet inte.

Sv: När ska vi åka?

Nån får gärna rätta mig om jag har fel, men i hoppning måste man väl vara där och ha startanmält och visat upp alla papper innan klassen börjar? Så var det i alla fall när jag tävlade hoppning för ett par år sen(3 år sen eller nåt).

oj va stor klass !

Kolla på ryttarmedelandet, där står de oftast om man kan gå banan imellan kategorierna. Skulle anta att har de eftersom klassen är så stor.

Står inget om det där.

Solvira: Det får jag allt ta och kolla upp! :bump:

edit: Läste noggrannare nu, måste vara där 30 minuter innan klassen börjar. :smirk: Stackars häst som måste stå i transporten i flera timmar:crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Nån får gärna rätta mig om jag har fel, men i hoppning måste man väl vara där och ha startanmält och visat upp alla papper innan klassen börjar? Så var det i alla fall när jag tävlade hoppning för ett par år sen(3 år sen eller nåt).

Nää så är det inte längre, iafa inte vart så på de tävlingar jag vart på. Var tillomed tvungen att läsa en extra gång på ryttarmeddelandet nu för det :p Står bara att alla papper ska visas upp vid ankomst.

TS: är du säker att man ska visa upp allt 30 min innan. Himla korkat när det är en sånt stor klass. Starckars dom som startart typ sist och måste vara där 30 min innan klassen börjar.

Ja jag tolkar det som det iaf, "Vaccinationsintyg skall uppvisas innan urlastning senast 30 min före klassen startar" :p

Det är väl inget som säger att hästen måste stå i transporten fram till start?? :confused:

Hade det varit jag hade jag tagit ur hästen och lett omkring den på området, hästen får en chans att röra sig efter resan, kolla läget, bli bekväm med området och chilla.

Japp!
Se det som ett ypperligt tillfälle att hästen får slappna av och vänja sig vid miljön.

Men visst räknas man som startanmäld om avgiften betalas in innan nu förtiden? Syrran har skitit i att gå banan nån gång när jag varit med i all fall och hon startat sent i klassen. Så förbaskat drygt att sitta och vänta.

Man har väl dock alltid rätt att gå banan melan kategorierna på ponny? de fick man i alla fall när jag tävlade ponny för 100 år sen.

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 672
Senast: Murray
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 978
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Lugnande medel till hund.