När ska man släppa ut katten igen

B

bladaker

efter en kastrering?
Ska man vänta tills suturerna är borta?[/B]

Sv: När ska man släppa ut katten igen

Är det ståltråd eller självupplösande sutur? Är det ståltråd bör du vänta tills stygnen är tagna, är det självupplösande sutur bör du väl vänta ca 10 dagar innan katten släpps ut, förutsatt att operationssåret ser bra ut.

Inte ståltråd.
Veterinären sa att suturerna skulle bort inom 14 dagar, men jag funderar på om man ska släppa ut katten innan dess?

Nej, tycker du ska hålla kissen inne tills stygnen är borta och du sett att det läkt fint. Det hade jag gjort i alla fall, utan någon som helst tvekan.

Hon kan fastna och stygnen gå upp. Det finns risk för infektion. Magen är rakad och det är kallt ute...

Med tanke på att hon bott över året i en vedbod så tror jag hon helst vill stanna inne i värmen tills vidare,,,

Liknande trådar

Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
206
Senast: Glimra
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 854
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
684
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
464
Senast: KeeNine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama