När ska hon ha?

plumpen

Trådstartare
nu blir man lite orolig. Mitt kära ardenner sto på 4 år fölar aldrig. hon skulle ha fölat denna veckan men inget har hänt. hon är inte tjock och hon har inga juver. men hon är konstaterad dräktig och jag har inte sett att hon har kastat. hon har heller inte brunstat om. kan hon vara dräktig eller är hon inte det? enligt vetrinären så ska jag avvakta men ändå.

Min skulle ha fölat för 11 dgr sedan, men ingen fölis ännu. :smirk: :crazy:
Inga säkra tecken här heller att det skulle vara på G. Har varit till o från, men nu verkar allt lugnt igen. Inget juver att tala om just.
Så det är bara att vänta. ;)

När gjorde du sista dräktighetskollen?
Antar att det är hennes fösta föl med tanke på åldern. Förstagångare går ofta över, så du kan få vänta ett bra tag till om du har otur. ;)
Ardenner är ju rätt stora o grova i sig, så dom kan säkert bära ett föl utan att det behgöver synas så mkt på magen.
Har du inte kännt/sett fosterrörelser?

Kasta kan dom göra utan att man märker något tyvärr. Och sedan kan dom ju resorbera(tillbaka bilda)fostret ganska långt in i dräktigheten. Tom dag 150 tyckte jag det det stod i "Att bli med fl".

jo det kan ju ha med hennes ålder att göra. hon blev dräktighets testad i oktober/november. vi har ju ardenner uppföddning och detta är första gången som någon går över tiden och att det inte vissar något. våra andra ston som har fölat har haft jätte stora magar men min har inget att komma med. vi har fått 4 små föl hittils. vad har du för häst?

Ett vbl, som ska få första fölet.
Men hon är rund, så det borde inte vara någon tvekan om att det finns en liten där inne. ;)

nej tyvärr så har hon inte det. :cry: jag ville så gärna ha ett föl efter henne och denne hingst. har ställt in mig på att hon inte får något. visar varken ljuver eller blir något tjockare. men vet. tycker att jag ska avvakta en vecka till.

Hoppas hon är dräktig trots allt. :)
Har vet. kollat henne?

Min har ju inte heller fått ännu, är 15 dgr över tiden idag..

vet. var hem och kollade henne i oktober och då var hon konstaderad dräktig. har sen inte tagit ut vet igen. men om hon inte har fölat till nästa vecka så ska jag ta ut vet. igen. det som är så konsigt är att hon visar igen brunst. vi har en ung hingst i hagen mitt emot. (det är en väg mellan hagarna) och vi har haft en valack i samma hage som henne och hon visar ingen intresse mot dom heller. hennes brunst är väldigt tydlig. men ,men jag få se vad som händer till veckan. det är verkligen synd om det inte blir något för hingsten jag valde har blivit valack.

jag håller mina tummer för dig med. hur gammal är din häst? är det första fölet som hon ska ha nu eller? :)

ok. jag hålller tummarna. pratade med min mamma förut och frågade om det var någon ändring. (hon står hos henne) men det var det inte. börjar snart att gråta har verkligen sett fram emot detta.

jo detta är faktist detta värsta jag har varit med om. :( har din häst börjat att visa något än då?

Man kan väl i princip säga att hon är klar för fölning, men inget föl kommer. :smirk:
Släppta bäckenband, som dallrande gele.
Svullen och slapp i vulvan.
Slemproppen släppte igår.
Juvret är rätt stort o jag har sett vaxproppar både igårmorse o igårkväll.
Kan dock inte mjölka ur nått, kommer inget...

på dig beskriving så tror jag att det kommer antingen i natt eller i morrn. håller tummarna på att det ska gå bra. :)

men komihåg. jag är inte säker utan jag tror det iallafall. det är inte långt kvar det är jag säker på. Lycka till. :)

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Alexandra_W
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 382

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka