När "sjönk" er gravidmage? :)

L

lilla_maaliiin

Ja som rubriken lyder - när märkte ni att magen hade sjunkit ner? Vilken vecka var ni i och när föddes bebisen? :)

Och liten följdfråga - varför sjunker magen neråt?

Sv: När "sjönk" er gravidmage? :)

Antar att den sjunker för bebisen lägger sig lägre i bäckenet och gör lite kullebytta "utåt".

Här är min mage med 1 veckas mellanrum, nedersta bilden är 12 timmar före han var född.
phpbcbpqv.jpg

phptmkess.jpg

phpczszjd.jpg

phpkekcou.jpg

På 2a bilden minns jag att jag trodde jag skulle föda, han böt sida i magen helt plötsligt (inte bekvämt när de är så stora) och borrade så med huvudet att de kom som elektriska stötar i främre fogen :crazy:

Senast ändrad:

Vilken fin mage du hade :)

Sorry om jag är trög (får skylla på att klockan är mkt) men menade du att den sjönk en vecka innan förlossningen? :)

Anledningen till att jag frågar är för att min mage har sjunkit rejält nu i vecka 34, men i alla mina gravidböcker "ska" detta ske först om några veckor, då bebisen i princip är klar. Hade även en kompis över här ikväll som gissade på födsel inom 2 veckor när hon såg magen... :p

nu kommer ett trist svar... min sjönk när bebisen fixerade sig... i vecka 32... och ut kom hon 18 dagar efter BF... :rofl: Då hade barnmorskorna sagt sedan 32 att bebisen skulle komma tidigt och så vidare...

Min mage sjönk ca 3½ vecka innan BF, jag kände det ordentligt o alla sa att det syntes SÅÅÅ tydligt......

Melwin kom i vecka 38+5....8 dagar innan BF......:):love:

Min sjönk aldrig, inte så man såg det tydligt iaf. Hon fixerade sig ngr dagar innan hon föddes i v.39+1.

Här är den sista bilden, tagen en vecka innan förlossningen

men ååååh :P Det var ju inte vad jag ville höra, haha ;)

Turbofling och memma:

bebis är redan fixerad sedan 2 veckor om jag inte minns knas... och alla säger att det syns sååå tydligt att magen sjunkit nu också... Så jag lyssnar på er istället och ställer fram en packad väska i hallen, så är man förberedd ifall om att :D

Nej den började typ 1 månad innan, som du ser på bilderna ser dne ju olika ut hela tidne och innan de har den haft samma form hela tiden. Fixerad var han tidigt men minns inte när.

Min son fixerade sig också rätt tidigt... någonstans runt v 32 har jag för mig! Magen började sjunka rätt snabbt då också men han kom inte förrän vecka 39+2

Melwin fixerade sig oxå tidigt.....och jag sa hela tiden at han skulle komma tidigare, min magkänsla sa det.....Men min BM hånskarattade nästa lite åt mig när jag sa att han kommer komma ut tidigare......Tji fick hon....jag visste han skulle komma tidigare....:laugh:

Jag hade endast packat hans väska innan, samma dag som vi åkte in (och som han föddes sen på kvällen) Packade jag väskan till mig o mannen...så had ejag ju sysselsättning då en stund ju.....;)

Sonen fixerade sig aldrig och magen sjönk inte heller. Lade ut en bild på magen här på BF och fick kommentaren "Kan du andas när magen är så hög?", sonen föddes fyra dagar senare... :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Vi har börjat potträning lite smått. Pottan vi har är lite för låg fram, så det blir mycket kiss utanför även om man försöker hålla ner...
Svar
6
· Visningar
654
Senast: Imogen
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 034
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 202
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar