När ser man om det är en konstantskimmel?

A

alma

Har precis skaffat nu häst :love:
Ett vbl efter Tap In som bekant är konstantskimmel. Denna dam är mbr och visar inte några tecken på att bli varken mkt stickelhårig eller skimmel. Jag tror hon kommer behålla sin färg men har hört att det kan komma efter fällningen stickelhår och sen bara bli mer osv... Kan tillägga att hon har svart man å pannlugg men svansen är grå....

Sv: När ser man om det är en konstantskimmel?

Hur gammal är hästen?
Så här såg mina New forest-föl ut redan vid två-tre månaders ålder, ingen tvekan om att de är konstanstskimlar!
spoketoelva.jpg

Den främre fölungen är brunskimmel, och fölungen i bakgrunden bär på båda skimmelanlagen, skimmel född (mörk)brunskimmel.

Hlsn Helena

Hon är ganska precis ett år nu! Som sagt hon är mbr å visar inga tecken alls på att bli skimmel men så sa någon att just konstantskimmlar kan skimmla ur senare.... Tänkte bara om någon visste om det stämde!

Är min möjligen konstantskimmel? Pappa är det...?
wind5.jpg

Fotot taget 3/9 och fölis är född 13/7.

För ett par år sedan hade vi två Tapinnare på lösdrift.
Dom såg ut som om dom var angripna av nåt.. :o ;)
Andra gissade på islandshästar.

Båda sylvassa i humöret visade det sig.

Dessa två damer är ett år på bilden:
Madoria
doria4.jpg

Mabella
bella4.jpg

AM

Det ser onekligen ut som en konstantskimmel, ja! :)

Syns konstantskimmelanlaget alltid, eller kan det ligga dolt i en generation och sedan dyka upp igen?

Mitt (avblekta) skimmelsto har lämnat en konstatskimmel med brun hingst. Betyder det att mitt sto är född konstantskimmel?

Liknande trådar

Hemmet Jag har hittat ett gulligt hus med relativt ok prislapp MEN det har ett extremt renoveringsbehov. De enda rum som är initialt över huvud...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 243
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 895
Senast: __sofia__
·
R
Avel Jag har en arabvallack som blev 2 år i april. Nu när han fäller sin vinterpäls så har jag upptäckt en massa vita hår lägs sidan och...
Svar
8
· Visningar
1 305
Senast: Roadster
·
Avel I helgen började minstingen släppa sin fölpäls, och jag såg ut så här :confused: hon är helt ljusgrå nästan vit redan i sin vanliga...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 469
Senast: _Nova_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka