När öppnar era kaninungar sina ögon?

Ferrari

Trådstartare
Jag har fyra underbara kaninungar på 9 dagar! :rofl:
Men jag undrar när dom öppnar sina ögon? :confused:
I böcker står det 8-10 dagar, men min förra kull öppnade sina ögon när de var 13 dagar... (ungefär, det var en tjuvparning) :crazy:
Dessutom, öppnar dom sina öron samma dag som dom öppnar ögonen eller kan det ske vid olika tillfällen...? :)
Hör gärna av er ifall ni kan svara på mina frågor... :p
Kramar Sofie

:angel: Pssssst. Två kaninungar är fortfarande till salu, tinga dom nu!!!

precis som med oss människor och med alla andra djur så utvecklas alla individer olika...
Förra somarens första kull tex. där var det två ungar som redan efter knappt två veckor började skutta runt i buren utan att ögonen öppnats ordentligt vilket resulerade i att d små stackarna skutta rätt in i väggen.
Medan d andra ungaran tog god tid på sig inte dom började röra sig, en trodde vi nästan att det var fel på för han va jättesen..
Men han "rätta" till sig och blev jättego...

Sen öppna ÖRONEN?? vad menar du med det?? :confused:
Dom hör ju med en gång..

Liknande trådar

Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 937
Senast: lundborg
·
Övr. Katt Denna artikel publicerades för en tid sedan i Sveraks medlemstidning "Våra katter" Jag tycker den är så klockren och träffande...
Svar
8
· Visningar
1 597
Senast: Tviggy1081
·
J
Övr. Djur djur e ju de mest ärliga och gulligast som finns, finns ingen människa som e så ärliga som dom... Jajaj iaf, melissa, var den första...
Svar
1
· Visningar
967
Senast: jooosan
·
A
Övr. Djur Jösses i dag när vi skulle flytta ut våra kaniner till sommarhagen så såg vi att dom hade gjort ett bo i ena hörnan av boxen och där låg...
Svar
2
· Visningar
802
Senast: annele
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama