När matte e bort dansar Bullet på bordet!

Dingelass

Trådstartare
Har en american bulldog på ca 1,5år...
Han är väldigt väluppfostrad o medveten om sin plats i flocken o hemmet...så länge vi är hemma..:devil:

Ibland lever han rövare när vi lämnar han ensam hemma,långt ifrån varje gång men ibland...

Dom här gångerna han ställer t bus går han upp på borden o tar vad som finns att strimmla el äta
(senast mina nyinköpta glasögon för 2000kr)Bh-ar o trosor är top 10!

Iallafall...det är Alltid mina saker han tar,Aldrig min sambos...vill han jävlas speciellt med mej eller??

O nästan alltid tar han det som man använde sist man var hemma Ex. lägger jag ifrån mej nånting innan jag går så är det väldigt spännande att ta just det...
Varför??

Och varför sköter han sej inte hela tiden när han vet att han inte får ta mina saker o uppenbarligen kan vara hemma utan att ha sönder nåt...??
 
Sv: När matte e bort dansar Bullet på bordet!

Åhå har du inga bilder på din Bulldog?
Är totalt i kääär i Engelsk och Amerikansk Bulldog!! :love: :love:
 
Sv: När matte e bort dansar Bullet på bordet!

Inte på denna datorn...men tids nog ska jag nog kunna få upp lite bilder på min bullis..elle om du har lunar o e nyfiken finns han bland mina bilder där..."missdingel"
men där e han liten pluttbebis:love:

Inga tips/svar på varför han e så dum??
 
Sv: När matte e bort dansar Bullet på bordet!

Eftersom han tar det du senast använt vill ha ha din doft... det är inget illa menat mot just dig utan jag tror han ser dig som sin huvudsakliga ledare och blir osäker när han lämnas själv. Då har han löst problemet på följande sätt...din doft ger trygghet.

Om det var min hund skulle jag begränsa hans utrymme när han är själv till endast ett rum. samt ge honom en aktiveringsboll /kon som han kan hålla på med när du går.

Har själv haft problem med hundar som hittar på bus när de är själva. När vi bara hade en fungerade 1 rum + aktiveringsboll med godis/torrfoder toppen. När lillasyster kom blev det slagsmål om leksaker med mat i...Då låg de i hallen med vanliga hundleksaker... tyvärr slutade detta i att de kapade varenda kabel i hela hallen samt hade sönder allt upp till 1,5 m. Idag ligger de i var sin bur när de är själva och det fungerar toppen. Burarna blev min sista utväg...

lycka till
 
Sv: När matte e bort dansar Bullet på bordet!

Han har en aktiveringsboll men den är ju bara rolig så länge nån annan visar intresse för den..Han är inte så interesserad av mat som vissa hundar kan va...

Konstigt d där me dofterna...hmm...men jaa d kan nog ligga nåt i det..så himla irriterande bara...

Just nu får han bara va i hallen när han blir ensam..fast mest får han följa med på jobbet,bara så tråkit att han vantrivs i stallet så ibland måste han va ensam hemma...
 
Sv: När matte e bort dansar Bullet på bordet!

råa märgben då??

Testa att ha med honom till stallet och gör ngt roligt där endast du och han...tex. spåra, leta föremål på logen...fantasin sätter stopp...Då får han göra ngt roligt där och då kanske han kan orka vänta på allt det tråkiga om han vet att det blir roligt
 
Sv: När matte e bort dansar Bullet på bordet!

Har provat alla slags ben o leksaker jag kan komma på men när vi inte e hemma e dom inte så roliga längre..

Har finfina regler om att hundar inte får va på loge/loft så d bli en del ensamt väntande...o de måste va kopplade o så inget busande o han fryser så fort han är still när d e lite kallt...
Att han tycker stallet e pest är för att han blev rädd när han var liten..då tyckte han stallet va roligt o pållen va han riktig polare me...tills han sprang in i ett elstaket o aldrig mer har uppskattat stallet...
 

Liknande trådar

D
Övr. Hund Hej Jag har för ett par månader sedan tagit mig an en amstaffmix på tre år, alltså omplacering. Den förre ägaren hade låtit honom...
2
Svar
25
· Visningar
2 898
A
Övr. Hund Jag har en urgullig dobermann kille, och skulle gärna byta lite ord med några andra "dobbis" ägare. Men verkar mest vara labrador...
Svar
9
· Visningar
1 065
Senast: Minerva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp