När man söker

R

Raderad medlem 6459

Jag testade alldeles nyss att söka och stötte på nåt som jag blev fundersam över. Jag sökte på ett rätt vanligt ord, som garanterat har nämnts i många trådar genom åren, och ändå var den äldsta träffen från början av året. Sen tog det stopp. @Gunnar , hur är inställningarna för sökningar? Är det nån form av maxgräns för hur många träffar man får få?

200 träffar tror jag. Rätt irriterade men sökningar brukar dra mycket kraft. Man får ju större träffyta om man väljer "trådar" i stället för "inlägg" men då får man ett drygt jobb att leta igenom trådarna.

Har precis som mandalaki för mig att det är 200 träffar som gäller då sökningar tar mycket kraft.
Det du kan göra är att försöka använda en mindre generell söksträng alternativt sökning via Google anpassad sökning som du hittar en bit ner i högerspalten.
Den använder google för att söka men söker enbart inom Bukefalos.

Även rutan med den anpassade sökningen via Google verkar ha en begränsning och bara visa de första 10 sidorna med resultat?

Ytterligare ett alternativ är att söka på Google och lägga till "site:bukefalos.com" efter sökorden, så sker sökningen bara på den sidan, obegränsat med resultat och man kan sortera efter datum etc. som en vanlig Googling. :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 163
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Hej! Hur tar jag steget för att faktiskt söka vård för att man mår dåligt psykiskt? I grund och botten handlar det om något som...
Svar
1
· Visningar
836
Senast: Monimaker
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 614
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva...
2
Svar
21
· Visningar
3 088
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar