När man får slut på kattmat

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Kat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 7 135
K

Kat

Ibland är man bara för glömsk.
Jag tillhör dem som brukar köpa stora säckar torrfoder på djurbutiken. Sedan kanman ge sig sjutton på att jag glömmer att köpa nytt när det behövs.
*klantskalle*

Förra omgången gjorde jag mig till och fixade till en maffig abborre som hag hittade i frysen, som substitut.
Föga populärt :(

Idag har det hänt igen.
Sambon har tagit bilen och cykeln tänker jag inte hoppa på i glashalkan.
Så det fick bli en titt i frysen igen.
Glasspinnar, pecannötkola, kudde (!), den andra abborren (*hoppar över den*), blåbär...
Men se där!
En rejäl bit fläskkaré med frysbränna ovanpå.
PERFEKT kattmat.
Men fryst.
Så det blev till att sätt på ugnen.

Så nu äter katterna ugnsstekt fläskkarré. Mycket uppskattat.

Sv: När man får slut på kattmat

Jag kom hem vid 12 i förrgårnatt och kom då på att "Shit, jag skulle ju köpa kattmat !"
Min älskade Yoga är mycket noga med att berätta när det är slut, dom går ju på fri tillgång. Efter att ha övertygat henne om att jag skulle gå upp och hänga på låset till djuraffären på morgonen så fick jag sova. När klockan ringde 9.45 (affären öppnar 10) så hör jag ett MJAAAAUUUU!!! Högt och tydligt ! Precis som om hon ville säga att "Glöm nu inte vad du lovat !" SÅ det var bara att dra på sig kläderna och åka till affären.

Jag har makrill hemma, alltid alltid. Köper på mig ett lager såfort jag ser att de har '3 för 10'. Det räddar mig om maten tar slut. har blivit trixigt ett par ggr när maten varit SLUT i affären och de ska få hem inom några dagar. (Det haglar inte av affärer här, finns två st som har fodret jag köper). Så då har de fått leva på makrill tills jag får tag i mat (inte alltid det fungerar med jobb och så att åka 8 mil till 'stan' och köpa mat där liksom, iaf inte samma dag)

Annan mat kan jag inte köpa (typ köpa Friskies på ICA) för då pajar huskattens mage ue.

Jag har alltid kött i frysen. Jag beställer hem 10-kilosomgångar så jag är aldrig utan kattmat som tur är för skulle maten ta slut skulle det vara kris. Geisha skulle svälta ihjäl! :eek:

Här kan man definitivt tala om kris. I dag påstod de på Ica att Doggy slutat tillverka alla "gelé med bl a bl a" :eek:! Och det är det enda mina katter vill äta. Den ene har dessutom "gelé med kyckling och kalkon" som superfavorit :cry:

Så nu måste jag börja om invänjningen igen. Den här gången MÅSTE de acceptera den vanliga Mjau-geggan, den finns ju i en massa smaker. (Där bara makrill dugt hittills, och bara ibland :smirk: )

Det kommer att gå åt en satans massa tonfiskvatten :(

Kul :crazy: Tycker du skall skicka iväg ett mil till Doggy och fråga hur det ligger till. Det står ingenting om att något foder utgår på deras hemsida.

Sol skrev:
Kul :crazy: Tycker du skall skicka iväg ett mil till Doggy och fråga hur det ligger till. Det står ingenting om att något foder utgår på deras hemsida.

Jo, jag ska göra det. Hade kontakt med dem förra veckan så jag har ett namn på min mail hemma men där är jag inte nu. Jag hade frågor om gelématen redan förra veckan och då är det konstigt att de inte berättade att den inte tillverkas längre. Så Ica kanske har fel.

Förresten :idea:! Jag kanske kan infiltrera mina katter på Doggys katthem. De har ett eget katthem för ett 30-tal hemlösa katter som är smakpanel för deras nya produkter.

Eftersom mina vägrar äta annat än geléburkarna kanske de kan matstrejka fram dem igen :D.

Låter som en plan mandalaki ;) Har sett bilder från katthemmet och dina katter kommer må kungligt där :D

Jag tror Ica har fel. Det borde ju definitivt stå på deras hemsida om de skulle sluta med någon sort, men alla är ju uppräknade. I våra butiker säljer de bra i alla fall, och det var inte slut på någon av dem.....

Det hoppas jag verkligen! Har precis fått iväg ett mail till Doggy nu.

Men i så fall är ju Ica verkliga pottsorkar. Tjejen i "min" butik ringde alltså till vem de nu brukar ringa på Ica centralt och frågade. Sen fick jag beskedet att de inte tillverkas längre. Om det är så att Ica bara inte tar in dem längre borde de väl kunna säga det?

Sol: Jo, jag har också sett bilder från katthemmet, det såg verkligen jättefint ut :). Vet du förresten NÅGON annan våtmat än Specific som är okej, mer än Mjau?

Hade också lut på kattmaten häromdagen.

Fick tinat upp och kokat 2 kycklingfileér,hackade ner den med ris & lite köttbuljong,mycket godare kan vanliga kattmaten sa de :angel:

Det har hänt någon enstaka gång och då fick de faktiskt äta hundmat. Det var inte direkt uppskattat men lite grann gick åt. Annars får det bli en vända till macken som har små påsar med kattmat.

Har tonfisk och makrill hemma för sånna små missöden! :crazy:

Bitar med gelé fanns på Ica maxi igår... Jag har aldrig sett att den varit slut där iaf.

Vilket lyxkäk :)

Hobbe har fått Aborre en gång och han älskade det! Däremot spydde han upp allt sen under natten så det får han aldrig igen :eek:

Vi har köpt sill ibland till honom, inte uppskattat i fiskdisken (skitsura när man bara vill ha kattmat) och det gillar han.

Min brors katt vägrade äta någon annan mat än "biltar i gele" från en tillverkare. Gissa om kattstackaren har matvägrat när de flyttade till Zürich :eek: De har provat allt och kattskrället är kräsen.

SessCa skrev:
Har tonfisk och makrill hemma för sånna små missöden! :crazy:

Jag brukar alltid ha tonfisk hemma. Men den här gången var det även slut på det. Måste ha gått åt vid förra gången jag glömde.
Vattenkastanjerna försökte jag inte ens med.

Mina katter älskar mild yougurt naturell, fil går okså bra.
Det finns alltid hemma så vi brukar klara oss.

Till hunden har jag ett paket mild fullkornsvälling som reserv, och han fullkomligt kastar sig över det. Barndomsminne kanske?

mandalaki skrev:
Sol: Jo, jag har också sett bilder från katthemmet, det såg verkligen jättefint ut :). Vet du förresten NÅGON annan våtmat än Specific som är okej, mer än Mjau?

Ica's egna kattmat med färs innehåller samma saker som mjau med färs. De andra sorterna från Ica innehåller socker, men det kan inte vara någon större mängd då det står uppräknat efter mineralerna.

Jag har inte hittat någon sort med bitar som inte innehåller mer än kött och -biprodukter samt mineraler. (har läst på nästan alla burkar på Maxi, sambon vägrar numera handla kattmat med mig. :o ). Oliver gillar bitar i sås bäst så det brukar jag köpa, de innehåller visserligen spannmål, men försök att göra sås utan bindmedel. :crazy: Oliver ska få gå upp lite till i vikt och sedan tänkte jag gå över på blötmat dagtid och torrfoder nattetid så att han inte blir överviktig nu efter kastreringen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka