När leken går överstyr

Thunder_rose

Trådstartare
Jag har en katt på ca 5 måndader, han är ganska stor och har redan ganska mkt muskler för att vara innekatt.

Men nu är det så att min bror har en kattunge på ca 3 månader och den är ganska liten och försiktig när den inte är hemma.

Nu var det meningen att jag skulle ha hans kattunge i min lägenhet då dom ska bort i 4 dagar.
Jag gick först över med Pepsi ( min katt) så han fick bekanta sig lite med kattungen...gick ganska bra, var försiktig men busade lite på slutet ( inte alls mkt dock)

Nu i dag så kom dom över med kattungen och Pepsi var helt galen!
Han leker ganska hårt och det går lixsom överstyr! han var helt vild och skulle hela tiden vara på han och leka för hårt..
Pepsi lyssnar ganska bra när man säger till men är man inte i samma rum så flyger han på honom...den lilla fräser och man hör att det är för mkt för honom.

Vad ska vi göra?

Gå över med pepsi till deras lägenhet så han inte är på sitt revir?
Testa igen och se hur det går?

Sv: När leken går överstyr

Jag skulle nog inte ha dem ihop om det bara gäller fyra dagar. Bättre att ha dem separerade då om du märker att de blir för hårda tag.

Sv: När leken går överstyr

Jag tycker att du ska ha dom ihop, men under din uppsikt. Blir det för vilt fajtande, så ta handgripligen bort Pepsi från den lille samtidigt som du säger till honom, så förstår han snart att det är okej att leka men inte för hårt.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
568
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 917
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 385
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 552
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar