När kommer fölis??

Status
Stängd för vidare inlägg.

misan1984

Trådstartare
Mitt fbl sto är dräktig med Cathageno och är beräknad till den 23 Mars. Förra året fick hon 10 dagar tidigare med samma hingst. Hon har fyllt på juvrena och ?"släppt" i bäckenet? lr vad man nu säger, hoppas ni förstår vad jag menar.. Hur tidigt kommer hon få denna gång tro? Jag räknar med att hon lägger sig ner om ca 2 veckor å pluppar ut ungen.. Hon har nu en box som är 4x3,5 m så jag hoppas att det inte blir för litet, den är spånad med ca 3 dm och massor med halm ovanpå... :idea:

Jag köpte henne för några månader sen å det är första dräktigheten jag är med om. Några som har några tips å så?? vad bör man tänka på osv...:confused:

Sv: När kommer fölis??

GRATTIS... va spännande! jag har heller ingen direkt erfarenhet utav fölning,(missat alla) men jag kan ju iaf ge några "små" tips... Använd kamera/video du kommer att vara såååå glad över att ha allt dokumenterat! kan själv bara gråta över att jag inte tog några "bebis" bilder på min.. Hoppas på uppdatering framöver!!! Mvh//MW

tack för tipset! känns som om man springer runt i sin egna lilla bubbla nu å bara väntar och bara tänker på fölis... ska bli så spännande!! :love:

Räknar i princip timmar nu..hihi..

Så klart att jag uppdaterar!!!! Så fort det händer något!!

:bump:

heej :)
Kul att din fölis ska komma snart, mitt sto skall ha 6juli, så de e låångt kvar...
har inte vart med vid själva fölning men innan å efter kan man säga.. haha!! En kamera e bra å ävenen fölvakt att sätta på henne. sen kan man ju kolla juvret med mjölk, vilken färg den har. när den e vit, då e de nära.

Mitt sto är beräknat till 24 mars och hon började fylla juver för 3 1/2 vecka sedan. Men hon har inte släppt bäckenbanden vad jag kan se.. Jag vakar över henne via kamera på nätterna för jag litar inte blint på beräknat földatum. Det ska ju vara ca 4 veckor från att de börjar fylla sina juver så det borde ju vara dags snart.. Men jag hoppas att hon väntar lite till så vi är lite närmare våren iallafall! =)

Mitt sto ska föla den 30e mars, men nu för några veckor sedan så "ballade-jag-ur" :crazy: :eek: :confused: (min första fölning o stoets andra, så ja åkte iväg snabbt som attan o lämnade bort henne till en tjej som varit me ett tag :D men som det verkar på mitt sto så är hon inte lika långt kommen som era, för varken juvret har börjat fyllas eller "släppt becknet" m.m. men men..

Nu har årets "Väntans tider"-tråd startats, så Ni får fortsätta diskussionen i den! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger... 13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 519
Senast: Hedinn
·
Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 564
Senast: Novalisa
·
Avel Är så nervös så jag snart spricker... Veterinären kommer ut och kollar mitt sto på fredag och se om det gömmer sig en liten prins eller... 2
Svar
34
· Visningar
5 915
Senast: Grandezza
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en... 2
Svar
32
· Visningar
10 722

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka