wtf
Trådstartare
har en engelsk springer spaniel valp på 6 mån, en grabb, han var ända fram tills för ett par veckor sen relativt lydig (tex så ska han alltid sitta när man tar på/av kopplet). men nu verkar det som att han är i trotsåldern! han har börjat slarva jättemycket med att sitta på kommando, och på valpkursen sa dom att man helst inte ska ge kommandot fler än 2 gånger och man får inte hjälpa till med ett lätt tryck på rumpan. hur fasen skulle man då kunna få hunden att sitta? handkommandot? fast det försöker vi vänja av med nu.
sen en annan sak, hans kulor har inte trillat ner än... vilket bekymrar mig en smula eftersom han är av gott utställningsmaterial :smirk:
nån annan me springer som har varit sen? eller kan jag räkna med att hoppet om att dom ska trilla ner är på väg bort?
kan ju tilläggas att hans bror fick sina tidigt. men tydligen skulle pappan ge "sena" ungar...?
sen en annan sak, hans kulor har inte trillat ner än... vilket bekymrar mig en smula eftersom han är av gott utställningsmaterial :smirk:
nån annan me springer som har varit sen? eller kan jag räkna med att hoppet om att dom ska trilla ner är på väg bort?
kan ju tilläggas att hans bror fick sina tidigt. men tydligen skulle pappan ge "sena" ungar...?