när kom de första symtomen?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: när kom de första symtomen?

Haha, jag tog en av älsklingsölen och den smaka inge vidare...dagen efter prova jag sticka o då var det + =)

Misslyckats i 7 månader, sen var de dags för nästa bim och det var något i mitt huvud som sa att nu är jag gravid.
Var ganska trött i början men inget illamående eller känslig för olika dofter.

En vecka innan mensen borde komma så blev brösten ömma och jag mådde... inte illa, men inte toppen. Lite off liksom... Sen blev det inte mer. Inget illamående och inget ont eller annat. Bara just det där första. Jo, ganska omedelbart så fick jag börja gå oftare på toa också.

En vecka innan förväntad mens sa jag till min sambo att jag måste gå ner i vikt, för mina tuttar växer (och ömmar) :eek: De växte typ en storlek på 2 veckor. Sen hade jag mensvärk, men det trodde jag berodde på att det var den tiden i månaden. Iallafall fick jag ett stort plus :love:

Jag är INTE gravid nu. (Måste bara få påpeka det innan folk börjar spekulera).

Men NÄR jag blev det av misstag som väldigt mycket yngre så kan jag ärligt säga att jag kände befruktningsögonblicket. Och det visade sig stämma, känslan.

Det var både ballt och läskigt. Och så hann jag inte stoppa huvudet i sanden så himla länge som det kanske hade blivit annars, ett par veckor men sen bar det av till SESAM :(

Så till nästa gång så "vet" jag :)

När jag lipade till någon fånig sentimental låt på radion :D
Det var nog några dagar innan jag skulle fått mensen. Sen dröjde det innan det kom fler symptom utan bara kanske lite ömma bröst.

.... jag kände befruktningsögonblicket. Och det visade sig stämma, känslan.

Det gjode jag med. Båda gångerna. Ca 1,5 dygn efter oskyddat sex. Mysko känsla, det drog i livmodertrakten och jag bara "visste"...

Visst, vi försökte aktivt att få barn, så det kan vara ett önsketänkande, men jag fick bara denna kännsla en ggn per barn och testade bara en gång per barn, och då var det +.
Fösta ggn tog det ca 3 månader, andra 6 månader att bli med barn.

Efter denna första känsla kom molande "mensvärk" och ömma bröst. Sen försvann alla symptom och jag trodde jag var skengravid :grin: .

Jag började med att må illa som f*n...
Och jag som är en STOR kaffe drickare tyckte helt plötsligt inte om det längre...... Det kom typ samtidigt, tydligen var jag bara i vecka 4 när symtomen började på mig.:D

kl

Jag fick en hiskelig, ihållande mensvärk ca 1,5 vecka innan beräknad mens. Hade också sjukt mycket mer flytningar än vad jag brukar ha. Brösten började inte ömma förän en-två veckor efter att vi plussade, ungefär samtidigt som illamåendet slog till och mensvärken avtog.

//Julia

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Ni som har det, har det fungerat bra? Gjorde det ont att sätta in? Hur har mensen blivit? Jag har hela livet ätit p-piller, men är just...
2
Svar
29
· Visningar
1 242
Senast: Roheryn
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
565
Senast: Bufera
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 716
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Vad är era erfarenheter med magkatarr? Fick mitt första magkatarr här idag och smärtan och hela situationen som uppkom när det kändes av...
2
Svar
30
· Visningar
10 067
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar