När kan jag Rida när jag Vaccinerat ?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Cheeky_nicke
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 836
C

Cheeky_nicke

Hur många dagar tar de innan man kan rida ? Kommer ej ihåg de!

Ska tävla på lördag och undrar om det är för tidigt? Hur många dagar måste de vara innan man kan tävla ?

Ska Vaccinera (Vet ej om de stavas så) dom imon!

Ha de bra! Snäll svara nån . Detta är viktigt :):love:

Sv: När kan jag Rida när jag Vaccinerat ?

Hmm, karenstid är väl 96 timmar på injektion, dvs 4 dagar, eller är det något speciellt med just influensavaccin, vilket jag förmodar TS menar? Jag kollade på STC http://www.travsport.se/sinfo
Men tävling på lördag funkar ju inte ändå. Fråga veterinären imorgon, så vet du till nästa år!

Sv: När kan jag Rida när jag Vaccinerat ?

Hmm, karenstid är väl 96 timmar på injektion, dvs 4 dagar, eller är det något speciellt med just influensavaccin, vilket jag förmodar TS menar? Jag kollade på STC http://www.travsport.se/sinfo
Men tävling på lördag funkar ju inte ändå. Fråga veterinären imorgon, så vet du till nästa år!

Det är alltdi MINST 96 timmar på injektion. Det är i många fall längre karens, dock ej på influensa, som har just 4 dygn.

Så TS kan glömma att tävla på lördag.

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
597
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
755
Senast: tara
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle...
2
Svar
32
· Visningar
2 750
Senast: Bison
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 036

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vart registrerar jag avkomman?
  • Evolve
  • Hingstar som dött, 2025.
Tillbaka