När kan djuren flytta in igen?

gul_zebra

Trådstartare
Skulle behöva spruta lite Radar på rummet, har fått in en massa flugor som vägrar låta mig vara ifred :devil: Kruxet är väl bara alla djuren - råttor, GP-råttor, hamster, mus och snäckor. Syrrorna är råttallergiker så jag kan inte ha de utanför rummet hur länge som helst. Hur länge är man tvungen att vänta efter att ha sprutat på rummet?
Och hur är det med burar odyl, måste de skrubbas osv om de är i rummet när jag sprutar? Har stora burar, bla 2 voljärer, det blir lite mycket att släpa ut :crazy: Smidigast vore det om jag helt enkelt kan stoppa ner djuren i transportburar så kan alla vara inne på toa sålänge, tills det är fritt fram att flytta in de på rummet igen och då helt enkelt bara sätta in de i burarna direkt, men det kanske inte funkar?

Sv: När kan djuren flytta in igen?

Står något ungefärligt på radar burken. Typ "täck för djurburar" dvs med ett lakan lr så... Rummet är ju litet så dödandet lär gå rätt snabbt.. Kanske flytta ut djuren i två timmar lr ngt. Och sen vädra ordentligt innan du tar in djuren igen. Men var extra noga med snäckorna för de tar ju upp sådant jätte lätt o.O

Ok. Så öh... In med storburdjuren i småburar iaf och in på toa, täcka över burarna i rummet och så spraya, snägglorna kan bo på toa eller nåt över natten. Då borde det vara lugnt va? x)

Nae, får så dåligt samvete av det... De är så seglivade jämt :o Och så är det inte bara enstaka heller utan det är verkligen många :crazy:

Du får dåligt samvete av att slå ihjäl flugorna med en flugsmälla. Men inte av att gasa dom med Radar? Vilket gift dessutom sprids i miljön? :eek:

Att slå ihjäl dom med flugsmälla tar max 3 sek/fluga, dvs 20 flugor/minut.
Alla dom omflyttningar osv som du tänker göra, hur lång tid tar det sammanlagt? 60 minuter?
60 minuter á 20 flugor= 1200 flugor eller fler!

Hur många flugor har du, egentligen?

LIA

Inte när man slår för löst. För att inte tala om när de sätter sig på något mjukt, hinner undan osv. Jag har skitdålig träffsäkerhet. Mitt rum är dessutom så litet så det är i princip omöjligt att kunna förflytta sig där inne på ett smidigt sätt utan att de hinner undan. Det är helt enkelt inte hållbart med flugsmälla där.

De är rätt många :crazy: Inte 1200 men... Många.

Man jagar dom inte. :)

Rappa till när flugan/flugorna sitter. Det blir garanterat inte för löst.
Träffsäkerheten kommer vartefter.

LIA

Fast det tar sån jäkla tid :crazy:

Nåja, får se hur det blir. Ska kolla på en lägenhet imorrn, går det vägen så kan de få stanna tills jag flyttar iaf. Då är det ju bara att spruta ner rummet när jag har fått djuren till nya lägenheten :)

Jag hade definitivt INTE satt in djuren samma dag som besprutning! :eek:
Låt dem äta upp fanskapen istället ,funkar här! :love:

Vadårå? Det borde väl gå utan problem? :confused: Bara man vädrar ur innan så borde det väl vara lugnt. Bara snäckorna som får flytta in typ dagen efter eller nåt...

Här äts ytterst lite, de ska ha vidren serverat på silverfat för att öht tänka tanken att faktiskt äta de.

Riktigt så svag tror jag inte att gul zebra är. :rofl:

Berätta gärna hur du tänkte dig det där. :bump:

LIA

En gjorde det och dog direkt.
Nästa dog inte förrän ett slag till, så då gav jag upp. Jag vill inte göra illa de så, får så dåligt samvete :crazy: Sprutar man Radar så är det ju däremot liksom... Indirekt. Det är inte jag som dödar de, det är Radarn som bara råkar lukta gott eller nåt, typ :angel::D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 529
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 436
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Banta/slimma ner shettis?