När jag var yngre...

Monifa

Trådstartare
... trodde jag pessoa var som ett kandar fast bara ett bett.
... trodde jag att eftergiften över hindren skulle vara framme vid öronen oavsett höjd.

Vad trodde du som yngre?

Sv: När jag var yngre...

Jag minns min första reflekterande tanke i hästvärlden. När jag började rida på ridskola ( fyra år gammal) så tyckte jag så synd om ponnierna som hade nosgrimma. En lite grå ponny var utan och i min värld så var hans matte jättesnäll som lät han vara utan. Jo...trodde för övrigt att alla ridskoleponnierna hade en alldeles egen ägare. De hade bara som "jobb" att vara på ridskolan.

När jag sedan började tävla så fick jag lära mig att man inte fick "korsa sitt eget spår" dvs lägga en volt. Men jag förstod inte ett dugg! Man korsar ju sitt eget spår härs och tvärs när du rider från hinder till hinder! Så jag var inte alls orolig för att de envisa ridskoleponnierna skulle vägra ut sig eller riva, jag var orolig för att jag korsade min egen väg för många gånger.

att jockey sits i hoppning var ngt bra :o, har sjukt svårt nu att jobba bort den och räta upp mig tillräckligt innan hindren.

+1 på den ;) Osså skulle man ligga över hästens hals OAVSETT hinderhöjd.

KL
... att man red ihop en häst i form genom att ständigt ta förhållningar på inner respektive yttertygel.
... att skimlar föddes vita.

...en klapphingst var en hingst man bara hade för att klappa på. Reds inte, kördes inte, avlades inte på, användes inte öht - bara kel och mys med en klapphingst, inget annat! :rofl:

(Undrar iofs fortfarande varför i hela friden det kallas för just klapphingst, men det är ju en annan femma :o)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 903
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Förra året gick jag till vårdcentralen för att jag tyckte att jag hade lite förstorade lymfkörtlar runt halsen. Men speciellt en...
Svar
3
· Visningar
626
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Parfym
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur