När hösten kommer

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Kat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 788
K

Kat

Nu har det blivit höst - och då har man blivit med katt igen!

Känner ni också av det här, ni som har utekatter? Grynen som varit ute och ränt hela sommaren, ligger plötsligt och trynar inomhus. Det skall liggas i knä, gosas, pysslas och matas.
Det bli hårigt inomhus igen.

Har man svårt att tycka om hösten, då borde man verkligen skaffa en katt! Någon som kryper upp i soffan och kurar, när man myser under en filt med tekoppen i högsta hugg.

Sv: När hösten kommer

Och det spinns !

Jag håller med - det bästa (det enda braiga) med hösten är att man blir med katt igen !

Än så länge märker jag ingen skillnad på min. Hon får en vinterpäls så det heter duga och har börjat sätta den för länge sen. Min kisse älskar kyla. Och snö.

Ja, det är så mysigt när katterna slutar bete sig som trotsiga tonårsungar. Det blir så trångt i sängen när båda ska få plats, men det är det värt, helt klart.

Bosse som är gul och brun smälter in så vackert bland alla löv :D

Plus att detta är mina missars första höst ute, de blev utekatter i våras. Så de har mycket spännande att se fram emot! :love:

Senast ändrad:

Du beskriver det precis som det är.
Nu går hon ut och in i kattluckan säkert tio ggr per dag. Ut och kikar lite, sen in i värmen. På kvällen kommer hon upp i sängen och ska sova på magen och det ska kelas och mysas så mycket det bara går.

Nu har jag visserligen innekatt men vi brukar vara ute på promenad nästan varje dag för att kolla av reviret och jaga löv. Oliver tycker det är superkul att vara ute och det brukar vara vissa protester när matte efter drygt 20 minuter börjar bli kall och vill in igen.

Idag var dock ett undantag, efter bara drygt 5 minuter i knappa 3 grader frös han så mycket att han såg rätt nöjd ut när jag bar in honom och tyckte nog att det var rätt skönt att få komma in i värmen igen och bli matad med vilt och lever i gelé, med sked såklart.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 085
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 574
Senast: Sel
·
Katthälsa Veterinären har sett en diffus förändring på en lunga på min katt. De sa att det kunde vara astma, lunginflammation eller just det... 2
Svar
21
· Visningar
4 179
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Jag börjar fundera på om min hund har kortslutning i hjärnan ibland. Hon kan ligga och softa, sen helt plötsligt börja morra rakt ut i...
Svar
12
· Visningar
11 243
Senast: purity_666
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • FÅRtråden
  • Valp 2025