När gränstillvänjningen inför betessläpps avbryts tillfälligt?

I

Ia4

Min häst skulle egentligen släppas ut på bete till nästa helg. Därför har hon fått vänja sig vid att äta gräs under de sista veckorna. Nu ska hon iväg till en seminstation på en andra omgång inseminering eftersom det inte tog första gången. Då kommer hon inte få tillgång till färskt gräs under veckan.
Måste jag börja om tillvänjningen vid gräs igen innan hon släpps på betet? Nån som vet? Hon är inte speciellt känslig. Jag tänkte att jag skulle vänta några dagar i alla fall med att släppa ut henne.

Sv: När gränstillvänjningen inför betessläpps avbryts tillfälligt?

Har hon gått några veckor på gräs ska det inte vara någon fara om hon bara är utan 1v.

/Malin

Borde inte vara någon större fara...

Tack för svar. Jag är kanske lite väl nojig. Såg en tråd här där trådskrivaren inte tyckte det behövdes någon tillvänjning alls.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej. Nu börjar det närma sig att ta hem hästarna och jag börja fundera på betet. Vi har en shettis och en större ponny, ingen av dom...
Svar
9
· Visningar
1 233
Senast: Magnum
·
Foder & Strö Min pålle har varit iväg på utbildning,kommer hem efter 2 månader och är fruktansvärt mager. Hos utbildaren så hade inte marken betats...
Svar
8
· Visningar
1 676
Senast: lady_vip
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 528
Senast: moonstruck
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 386
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar