När göra grav test?

N

Nikki

Jag hade sex med min sambo för 1 vecka sedan. Några dagar innan ägglossning. Inget skydd. När kan jag göra ett test? Är det för tidigt att göra nu eller måste man vänta tills det är dags för mens?
Känner mig väldigt konstig, har mått illa i 2 dagar nu titt som tätt. Men man kanske inte känner några symtom så tidigt?

Sv: När göra grav test?

Jodå, man kan känna ganska tidigt (gjorde jag iaf ;) Men gravtesten skall man ta på dagen för beräknad mens. Du kan ju alltid testa innan, får du plus så ÄR det plus även om du testar tidigt, men får du minus kan det vara plus ändå :)

Illamående pga nervositet? Jag känner igen känslan att man bara vill inte vänta. Det måste bli tillräcklig mängd hormoner som testet kan mäta så håll dig tills det är mensdags.

Jag läste på FL en tjej som plussade efter 4 dagar efter befruktningen (hemma insemination)

Okej! Vill så gärna veta nu men jag får väl hålla mig. Ja det är ju det man inte vet, kanske inbillar sig kroppen eftersom jag tänker på det hela tiden. Illamående och sugen på viss mat.

Liknande trådar

Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 185
Senast: Jahopp
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 011
Senast: animalasia
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022