När ger du ett negativt omdöme på Tradera?

Ketrawzc

Trådstartare
Ja, som rubriken lyder! När ger du en köpare/säljare ett negativt omdöme efter avslutad affär?
 
Sv: När ger du ett negativt omdöme på Tradera?

Jag har gjort det två gånger. En gång alldeles nyss. Säljaren var missnöjd med försäljningspriset (jag vann auktionen på utgångspriset) och ville sedan fördubbla frakten från 100 till 200 kr :meh: Säljaren betalade visserligen tillbaka mina pengar, men jag gav faktiskt negativt ändå. Var det för hårt?

Den andra gången var det jag som var säljare och jag hörde inte ett pip från köparen, trots ett flertal försök att få tag på denne.
 
Sv: När ger du ett negativt omdöme på Tradera?

Det beror på vad som hänt, men normalt sett när det inte gått att kommunicera med personen i fråga. Uppkommer det problem så tar man ju det med personen först. Jag har lämnat negativt omdöme ett par gånger, och båda gångerna var motparten helt ovillig att ens kommunicera. Då går det inte ens att lösa problemen.
 
Sv: När ger du ett negativt omdöme på Tradera?

Jag har bara gett negativt en gång, men håller med Ramona. Om det inte går att kommunicera.

I mitt fall var det en skitsak det handlade om - säljaren hade uppgett ett fraktsätt och pris men när varan kom var den skickad med ett helt annat fraktsätt som kostade 30 % mindre. Jag bad säljaren betala tillbaka mellanskillnaden. Då fick jag först negativt omdöme, sen ett argt mail om att jag "hotade" vederbörande och var dum i huvudet typ, och sen betalade han tillbaka pengarna. Vi hade en ganska lång mailväxling fram och tillbaka men han blev bara otrevligare och otrevligare. Traderas kundtjänst gick in och bad honom dra tillbaka omdömet, men det gjorde han förstås inte. Då fick han negativt av mig. Han hade redan en handfull negativa omdömen då och när jag kollade härom dagen har han fördubblat den siffran sedan dess (på ca ett halvår). Men jag har ju insett att några negativa omdömen hit eller dit inte gör någon skillnad så länge de flesta man handlar med är nöjda.
 
Sv: När ger du ett negativt omdöme på Tradera?

Jag har gjort det en gång.
Det var ett företag som jag budade hem ett par stigbyglar.
Det dröjde 1 1/2 månad innan jag fick hem dom och jag ringde och mailade men fick inget svar ifrån dom.
Men när jag lämnade negatitiv kritik så skickade dom snabbt till mig helt plötsligt. Tråkigt att man måste göra det innan man får respons :(
 
Sv: När ger du ett negativt omdöme på Tradera?

Jag har lämnat ett par gånger tror jag, och det är som ovanstående säger, när kommunikationen uteblir hos köpare (för min del), trots påminnelser.
Jag tycker det är tråkigt om man går/ger obefogade negativa omdömen. Jag har själv fått ett sånt, pga att köparen tyckte ett plagg va en annan strl än vad jag hade skrivit ut, men inte lätt när man skriver ut strl som står, och köparen uppfattar den som mindre :banghead: och trots jag erbjöd återköp på en tröja hon hade köpt för typ max 10 kr...
Om jag är lite missnöjd, men egentligen inte tillräckligt för -, så låter jag helt enkelt bli att lämna omdöme :)
 
Sv: När ger du ett negativt omdöme på Tradera?

Jag ska lämna ett på fredag.

Anledningen är för att jag sålde en vara och hörde sen inte av köparen på en vecka. Mailade då och fick till svar att dom skulle betala omgående.
Jag väntade några dagar men såg inga pengar. Mailade igen och påminde. Inget svar. Några dagar senare mailade jag igen och skrev att dom åtminstonde kunde höra av sig och säga att dom ångrat sig, så jag kunde sätta ut den på aktion igen. Men icke, så dom får negativt.
 
Sv: När ger du ett negativt omdöme på Tradera?

Har nog gett nåt (tror jag) men kommer inte ihåg omständigheterna...
Kan faktiskt va så att jag inte ens gett en heller ,)

Men fått ett negativt. Sålde åxå ett par ridbyxor, gröna helskodda... Helt ok skick har inte ens för mej att de va noppiga dock begagnade..

Fick först positivt med omdömmet "bra traderare osv" efter nån vecka kommer ett argt mail om att hon minsann blivit lurad, att de inte va gröna och inte helskodda och att de dessutom va trasiga... Såg ut som ett levande frågetecken... Svarade även att om de nu inte va gröna och inte helskodda osv så måste hon tagit fel person ... Fick då bara ett negativt omdömme med bullshit i kommerntaren.. Som jag även svarade på såklart (i omdömmet)... Nu va detta flera år sen, och när jag nu kollar mina omdömmen så är det negativa borta så antingen gjorde människan bort sej hos fler så hon blev bortplockad på nåt vänster och då även alla hennes omdömmen... För som sagt nu står det bara positiva på mej...
 
Sv: När ger du ett negativt omdöme på Tradera?

Jag har gjort det två gånger. En gång alldeles nyss. Säljaren var missnöjd med försäljningspriset (jag vann auktionen på utgångspriset) och ville sedan fördubbla frakten från 100 till 200 kr :meh: Säljaren betalade visserligen tillbaka mina pengar, men jag gav faktiskt negativt ändå. Var det för hårt?

...kanske bör lägga till att varan kostade 30 kr.
 
Sv: När ger du ett negativt omdöme på Tradera?

Jag har gett negativt för utebliven leverans, fick dock tillbaka pengarna och tog bort omdömet.

Kommer ge negativt till en nu, först tog det 2,5 veckor efter betalning för henne att skicka varan. (stod 3-4 dagar i annonsen) sen när den väl dyker upp fattas en av de viktigaste delarna. Nu har jag i 2 veckors tid försökt få svar från henne om när hon kommer skicka den andra delen. Hon bad mig lugna ned mig, tycker dock det går lugnt nog redan :p

Kan förstå om man är sjuk eller om något händer att det kan ta längre tid. Men jisses, det här har bara varit irriterande :meh:
 
Sv: När ger du ett negativt omdöme på Tradera?

Å min som jag sålde kostade 40 kr. Att dom tycker det är värt ett negativt omdöme för en sån struntsumma..
 
Sv: När ger du ett negativt omdöme på Tradera?

jag har gjort det när jag betalat och inte fått varan (och säljaren blir fruktansvärt otrevlig vid kontakt eller helt enkelt "försvinner") eller som nyss när jag sålde en vara och hade upprepad (bra och trevlig) kontakt med köparen, h*n sa att varan var betald -inga pengar kom in på mitt konto, jag bad köparen kolla så pengarna gått iväg köparen säger "åh, jag ska kolla!" och man hör inget mer. Frågade om h*n kollat, och h*n svarade igen "åååh, det ska jag genast kolla". Hör inget mer. Då tröttnade jag och gav negativt omdöme.
Just det, senaste neg jag gett (har gett totalt 3-4st) var när jag köpte ett par märkesskor för ca 1500. Får hem billiga kinakopior som inte ens var lika originalen eller ens i rätt storlek ;) Hörde av mig till säljarna, och gav neg omdöme. Hade rätt bra kontakt med säljarna -eller ja, den jag pratade med i telefon (kille) var trevlig men den som mailade mig (tjej) vad jättebitchig, och det slutade med att jag fick pengar tillbaka och de tog tillbaka varan. SOM direkt kom ut på tradera igen med samma annonsbild som innan och gick upp i typ samma pris. Jag har iallafall anmält till tradera att de säljer fake men utger det för att vara nåt helt annat.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: När ger du ett negativt omdöme på Tradera?

Kl

Jag funderade på att ge negativt härom dagen då säljaren inte svarade på mejl fast det gått nästan 2 v sedan jag betalat. Det stör mig så otroligt. Om varan dyker upp inom 5 bankdagar så bryr jag mig inte, dvs att säljaren skickar så fort de ser pengarna o jag får varan på en gång, men när man inte hör nånting. Nu fick jag svar tillslut så så det löste sig ju iaf :)
 
Sv: När ger du ett negativt omdöme på Tradera?

Har gett negativt omdömme en gång när jag köpt en jacka som förvisso var annonserad som begagnad, men när jag fick den var det stora hål i innerfodret, det var även hål i yttertyget som såg ut att kunna vara från mal på ett tiotal ställen. Nu kostade den nästan inget så det var ju inte hela världen, men jag mejlade och påtalade felen utan att få svar. Mejlade igen, inget svar så till slut lämnade jag negativt omdömme pga hålen, misstanke om mal samt avsaknaden av svar på mejl.
 
Sv: När ger du ett negativt omdöme på Tradera?

Om det inte går att kommunicera med köparen/säljaren. Jag har nog bara gett negativt omdöme en gång då jag inte fick varken kontakt med köparen eller betalt. När jag tillslut ringde upp var köparen som ett stort frågetecken. Denne blev bortplockad från Tradera då det inte bara var jag som fick problem.

Nyligen var jag väldigt nära att ge ett negativt omdöme då varan jag köpt tog två veckor på sig att landa i min brevlåda. Den skulle skickas inom 3-4 dagar och när jag mejlade efter drygt en vecka sa hon att hon satt på för lite porto så den hade kommit tillbaka till henne, men att hon nu skickat den igen. Det dröjde ytterligare 3-4 vardagar innan jag fick varan, som dessutom hade trasiga sömmar... Jag gav ett positivt omdöme ändå men nämnde den långa frakttiden.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom...
2
Svar
22
· Visningar
1 101
Senast: linnsan
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 606
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 436
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp