Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför då? Komplimanger ska man strössla med, aldrig dra ner på!Har precis haft två kurser så där blir det många komplimanger, men i övrigt är det "du är fantastisk och jag älskar dig" till min sambo samt " du är så jävla härlig" till en kompis idag.
Har förövrigt tänkt att dra ner på komplimanger om typ utseende och prestationer detta året. Får se hur det går!
Varför då? Komplimanger ska man strössla med, aldrig dra ner på!
Har förövrigt tänkt att dra ner på komplimanger om typ utseende och prestationer detta året. Får se hur det går!
Jag tror jag förstår detta resonemang. Jag är själv försiktig med vilka ord jag använder när jag ger komplimanger om utseende och prestationer. Drar mig öht för att använda ordet "duktig", och uttrycker mig sällan med "Du är". Jag vill inte applicera något på den andra personen utan mina komplimanger handlar om hur jag upplever ditten eller datten.
Jag försöker välja mina komplimanger som småsaker som kan vara kul att höra (kvantitet före kvalitet! ), eller saker som faktiskt kan spela positiv, konstruktiv roll för den som får komplimangen.
Typ så, tack!
Mjaa, jag har en tanke om att man borde dra ner på... tjaaa, bedömanden? Som ju en komplimang om t ex utseende eller prestation ju ändå någonstans blir. Ger hellre komplimanger för hur någon är, liksom. Tänkte jag; men som sagt, vi får se hur det går!
Kul!
Det är intressant när man tänker på det. T ex
"Jag älskar ditt hår"
och
"Du har snyggt hår"
upplever jag väldigt olika. Speciellt om man funderar på vilken respons de kan generera.
Förstår hur du tänker och håller i stort sätt med, men jag tror att de flesta ändå skulle uppskatta att få höra att de är grymma som fått ett nytt bra jobb eller att deras nyinköpta skor är snygga. Det handlar för mig inte så mycket om bedöma den andra utan att visa uppskattning (i brist på bättre ord) för den andras ansträngning. Alla är så klart olika, jag skulle exempelvis gärna ta emot en komplimang för en snygg klänning från en kompis eller kassörskan på Ica, men inte att jag är snygg.
En komplimang är en uppskattning av en person, en sak, ingen värdering av densamme. Om du förstår hur jag menar, man kan tycka att någon gjort en sak bra utan att man tycker att att det personen avgjorde värdet av personen. Du kan vara så mycket mer värd för någon än din handling i nuet.Mjaa, jag har en tanke om att man borde dra ner på... tjaaa, bedömanden? Som ju en komplimang om t ex utseende eller prestation ju ändå någonstans blir. Ger hellre komplimanger för hur någon är, liksom. Tänkte jag; men som sagt, vi får se hur det går!