När frysmärker man?

Seabaz

Trådstartare
När frysmärker man travhästarna?

Ålder ungefär?

Det jag tänker på är att om man gör det för tidigt och hästen växer, blir inte skriften ojämn då?

Sv: När frysmärker man?

Runr ettårs åldern är lagom att göra det.

Vi får nästan alltid kallelsen i januari som ettåring. Men de första märks väl redan i november. Alla blir märkta vid den här tiden så jag tror inte ojämnhet är något problem.

Fast när man märker så tidigt blir siffrorna större när halsen växer och siffrorna blir lättare att se. Titta på någon som är nymärkt så ser du så att det är mindre siffror jmf med en vuxen större hals :idea:

Och i Örebro blir inte frysmärkningen förrens vecka 15-16.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
972
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
297
Senast: Unafraid
·
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
321
Senast: CaisaCax
·
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
353
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka