Hjälp. I desperat behov av tips.. Liten är inne på fjärde inskolningsveckan och det fungerar inte. Det har blivit avbrott pga sjukdom så i praktiken är det tredje veckan bara men.. det är ledsamt just nu. Vi har inte kommit upp på mer än 2 timmar/dag. Jag fick hoppa jobbet hela förra veckan och pappan får ta denna, men det blir ju ohållbart i längden och jag mår skräp. I början gick det bättre men nu är det en ond cirkel och han har denna vecka gråtit hela tiden och sedan idag tydligen slocknat av ren utmattning.. det är ju hemskt. Jag fattar att vissa gråter när man lämnar, men storgråt i timmar?? Det känns inte bra alls. Personalen vill att han ska få med sig napp som tröst men han har aldrig varit särskilt intresserad av napp och att försöka vänja in en 14-månaders vid napp känns lite konstigt (och jag betvivlar att det går, har ju inte funkat förr..). Han har ingen snuttis, massa gosedjur men bryr sig inte om dem o aldrig gjort.
Vad gör man?? Jag vet inte om han hamnat i en känslig period naturligt eller om det är pga förskolekaoset men han är nu även skraj vid möten etc, gråtit när vänner kommit hem som han känner sen förut (hämtar sig kvickt dock). Han har fått totalt spader av att sitta i sin stol vid bordet, vi har kunnat dela mat osv innan men nu är det full hysterigråt även där, vägrar sitta. Är samma på fsk, där åt han frukt med de andra vid bordet i början men nu går inte det heller så de får inte i honom något.
Vad gör man?? Vi har kaos på jobbet och jag vet inte ens om jag har laglig möjlighet att vara hemma mer, det är iaf inget de kommer ge mig möjlighet till frivilligt och jag kan tydligen inte ta vab då han ju ändå är där litegrann (förståeligt). Känner mig så handfallen, alla tips välkomna..
/ledsen mamma
Vad gör man?? Jag vet inte om han hamnat i en känslig period naturligt eller om det är pga förskolekaoset men han är nu även skraj vid möten etc, gråtit när vänner kommit hem som han känner sen förut (hämtar sig kvickt dock). Han har fått totalt spader av att sitta i sin stol vid bordet, vi har kunnat dela mat osv innan men nu är det full hysterigråt även där, vägrar sitta. Är samma på fsk, där åt han frukt med de andra vid bordet i början men nu går inte det heller så de får inte i honom något.
Vad gör man?? Vi har kaos på jobbet och jag vet inte ens om jag har laglig möjlighet att vara hemma mer, det är iaf inget de kommer ge mig möjlighet till frivilligt och jag kan tydligen inte ta vab då han ju ändå är där litegrann (förståeligt). Känner mig så handfallen, alla tips välkomna..
/ledsen mamma